טיל רוסי התפוצץ היום (רביעי) במרחק של כ-150 מטר בלבד מהאתר שבו נפגשו הנשיא וולודימיר זלנסקי עם ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטקיס בעיר אודסה שבדרום אוקראינה. שני המנהיגים לא נפגעו, אולם זלנסקי אישר כי יש הרוגים ופצועים.

היילי הודיעה על פרישה: "לא אתמוך בטראמפ"
הכניסה לרפיח בסכנה: המכתב הדרמטי שקיבל הנשיא ביידן

מעט לפני השעה 12:00 בצהריים נשמעו אזעקות בעיר הנמל אודסה והתרחש פיצוץ עז כתוצאה מפגיעת טיל רוסי, ככל הנראה מדגם איסקנדר. באותה שעה, התקיימה בעיר פגישה בין זלנסקי לבין מיצוטקיס שהגיע לביקור פתע קצר במדינה וכלי תקשורת ביוון דיווחו כי הפיצוץ היה במרחק של כ-150 מטר בלבד מהשיירה של זלנסקי.

במסיבת העיתונאים המשותפת, התייחסו שני המנהיגים לתקרית. "ראינו את הפגיעה הזו היום", אמר זלנסקי. "אתם רואים עם מה אנחנו מתמודדים, לא אכפת להם איפה הם פוגעים. אני יודע שהיו קורבנות היום, אני לא יודע את הפרטים, אבל אני יודע שיש הרוגים ופצועים. אנחנו צריכים להגן על עצמנו קודם כל. הדרך הטובה ביותר היא עם מערכת הגנה אווירית".

"היינו בנמל, שם הנשיא זלנסקי הראה והסביר את החשיבות של המקום ומה נעשה כדי לשקם אותו ולחזק את הנתיב הימי", סיפר מיצוטקיס. "בסופה של השיחה, שמענו אזעקות ופיצוצים שרעמו קרוב אלינו. לא היה לנו זמן ללכת למקום מוגן. זו התנסות מרשימה. אנחנו מבינים שהמלחמה משפיעה על כולם. יש הבדל גדול בין לקרוא לגבי המלחמה בעיתונים לבין לשמוע אותה במו אוזנייך".

במהלך הביקור באודסה, סיירו שני המנהיגים גם בקתדרלה שנפגעה בהפצצה רוסית וביקרו בזירה שבה נהרגו בסוף השבוע 12 בני אדם, בהם חמישה ילדים, בהפצצה רוסית כבדה על בנייני מגורים. 

בחודש הקודם, במלאת שנתיים למלחמת רוסיה-אוקראינה,  אמר נשיא אוקראינה כי מאז שפרצה המלחמה בפברואר 2022, נהרגו במלחמה 31 אלף חיילים אוקראינים. קייב חשפה נתון רשמי לגבי מספר החיילים שנהרגו לראשונה מזה חודשים רבים. במקביל, זלנסקי הדגיש כי לא יחשוף את נתון הפצועים, ואמר כי אם המספר ייחשף, זה יסייע רבות לצבא הרוסי.

כמו כן, הנשיא האוקראיני טען כי במהלך המלחמה נהרגו 180 אלף חיילים רוסים, ולמעלה מ-300 אלף בני אדם נפצעו. עוד חשף שמספר האזרחים האוקראינים שנהרגו הגיע ל-10,582 ו-20 אלף נוספים נפצעו מאז הפלישה הרוסית למדינה.