למרות היחסים החמימים בין סעודיה לרשות הפלסטינית, השבוע התפרסמה ביקורת חריפה ויוצאת דופן בעיתון הסעודי עוכאז נגד יחיא סינוואר וחסן נסראללה.

העיתונאי מוחמד א-סעיד כתב בטורו כי "עם החתימה הצפויה על הסכם הפסקת אש בין ישראל לחמאס בימים הקרובים, יחזרו לוחמי בתי הקפה לשחק שש-בש, לעשן נרגילה ולהחליף עצות כיצד להגר לאמריקה ובריטניה שאותן הם מקללים. נושאי הכרזות ישובו לחכות לעוד מלחמה ולעוד ניצחון דמיוני. העיתונאים הערבים המסיתים יחזרו לתכנן חופשות".

"הם מתכננים את החופשות הבאות שלהם בביירות, לונדון, פריז וקנדה, שם ילדיהם וקרוביהם הם מהגרים. חסן נסראללה ייעלם שוב אל המחבוא הנעים שלו עם ארבע נשותיו. כל מה שהוא עשה היה לשלוח תמונות של ארונות הקבורה של חבריו בזה אחר זה כדי לכסות על הבושה חאלד משעל, איסמעיל הנייה ומוסא אבו מרזוק ייצאו ויכריזו על ניצחון אלוהי כדי להקדים את הצהרתו של סינוואר, לבל יגנוב מהם את הרגע ההיסטורי. לגבי סינוואר, הוא ייצא מהמנהרה שלו, כשהוא על כתפי קרוביו שיגנו עליו מפני זעם העזתים, שאיבדו את יקיריהם, את בתיהם ואת חייהם הבטוחים בגלל גחמת השביעי באוקטובר, תומכיו ישאו אותו על כתפיהם החסונות, לאחר תושבי עזה נשאו 30,000 גופות על כתפיהם הכחושות", הוסיף.

איסמעיל הנייה (צילום: REUTERS/Aziz Taher)
איסמעיל הנייה (צילום: REUTERS/Aziz Taher)

לדבריו, "זה ניצחון הזוי, אבל אתה חייב להאמין שתבוסה במילון ציר ההתנגדות היא ניצחון, ושאכזבה היא שמחה, ושהגופות המבותרות בכבישי עזה הן גשר למטרה. סינוואר יחזור לחוות התפוזים שהוא אוהב באמצע עזה, בין ילדיו ונכדיו, ובסוף השבוע ישב בבקתתו על שפת הים, יפנה אל המתים לפני החיים, ויסביר להם איך הייתה עזה. בעיני הנייה וסינואר, כל פלסטין, על אנשיה, נשותיה וילדיה, החיים והמתים, אינה שווה קיסם, כפי שאמר מנהיגם מחמוד א-זהאר. לאחר מכן, איסמעיל הנייה ייקח את מטוסו הפרטי לכיוון טהראן, ינשק את ידו של המנהיג העליון ויבקר בקברו של קאסם סולימאני, ישבח אותם ויציע את חובות הנאמנות והציות. באשר לשאר מנהיגי חמאס שהסתתרו מאחורי אזרחים, הם ירוצו להפעיל את החברות הקבלניות שלהם. השוק בעזה ענק והבנייה מחדש עומדת להתחיל".