רשת "אל-ג'זירה" דיווחה היום (חמישי) כי ישראל דחתה את בקשת חמאס להפסקת אש לאור דרישותיו לנסיגה מעזה והחזרת התושבים ללא תנאים. כזכור, לאחר הדיווח על קריסת עסקת החטופים הנציגים נותרו בקהיר בניסיון להחיות את המשא ומתן, אולם הדרישות הגבוהות של חמאס לא הותיר בררה לישראל אלא לסרב.

האם אתם בעד עסקת החטופים המסתמנת? אלו היו התשובות שלכם
הכניסה לרפיח בסכנה: המכתב הדרמטי שקיבל הנשיא ביידן

מוקדם יותר היום, דווח בניו יורק טיימס האמריקאי, כי המו"מ בין ישראל לחמאס בנוגע לשחרור החטופים הישראלים נתקע, עובדה שמורידה את הסבירות שיהיה ניתן להגיע להסכם ממשי לפני תחילת הרמדאן.

אתמול, העיתון "ראי אל-יום" פרסם את מסמך הדרישות של חמאס לעסקה לשחרור חטופים וסיום המלחמה. מהמסמך עולה כי העסקה תצא לדרך רק לאחר שבוע שבו ישראל תנצור את נשקה, ותיסוג משטחי הרצועה תוך מתן ערובות בינלאומיות לשימור הנסיגה. בנוסף, דורש חמאס חופש תנועה ברחבי הרצועה, והיתר לכל התושבים שנמלטו מבתיהם לחזור לאזורי צפון הרצועה. סיוע הומניטארי יועבר לכל חלקי הרצועה – כבר מהיום הראשון של הפסקת האש. לפי המסמך, החטופים הישראלים ישוחררו בפעימות, וחמאס לא יספק מראש רשימה שמעידה על זהותם או מצבם של החטופים.

חמאס דורש לשחרר 160 מחבלים שמוחזקים בכלא הישראלי, בהם בין היתר מרואן ברגותי. נוסף להם, דורש חמאס לשחרר 57 אסירים ששוחררו במסגרת עסקת שליט וכלואים בישראל. עצורים ואסירים חולים, בהם ואליד דקה, בני 60 ומעלה, קטינים ונשים ישוחררו גם הם. עדיפות תינתן לאסירים שמרצים מאסר ארוך.