סגנית נשיא ארצות הברית קמאלה האריס השמיעה היום (שבת) התבטאות חריגה, כאשר בריאיון לרשת CBS אמרה כי "צריך להבדיל בין הממשלה הישראלית לאזרחיה".

ראש המוסד וראש ה-CIA נפגשו בחשאי; ביידן פסימי: "השגת עסקה נראית קשה"
יסייע לעזה? א-סיסי חושף: "שיקום הרצועה יעלה 90 מיליארד דולר"

האריס, שבשבוע שעבר ברקע פגישתה עם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ קראה להפסקת אש מיידית ברצועה, אמרה כי "אם מסתכלים על הזוועות שקרו בשבעה באוקטובר, ומצד השני המשבר ההומניטארי ברצועת עזה - האזרחים אינם השלטון. לאזרחי ישראל יש את הזכות לביטחון - ממש כפי שיש לתושבי רצועת עזה".

קמלה האריס (צילום: רויטרס)
קמלה האריס (צילום: רויטרס)

בשבוע שעבר, כאמור, אמרה האריס כי "האיום שמציב חמאס לתושבי ישראל צריך להיות מוסר, אך לאור הסבל בעזה חייבת להיות הפסקת אש מיידית בעזה למשך שישה שבועות לפחות. זה מה שעל השולחן. אנשים שם מתים מרעב וחייבים לפעול מיידית. זה יאפשר להוציא חטופים החוצה ולהכניס סיוע פנימה".

היא הוסיפה: "יש הסכם על השולחן. חמאס צריך להסכים. בואו נשיג הפסקת אש, נאחד את בני הערובה עם משפחותיהם ונספק הקלה מיידית לתושבי עזה. ממשלת ישראל חייבת לעשות יותר כדי להגדיל משמעותית את זרימת הסיוע. אין תירוצים". 

בתוך כך, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר היום כי "הסיכויים להשיג הפסקת אש ועסקת חטופים בין ישראל לחמאס לפני תחילת חודש הרמדאן נמוכים".