מלחמה בעזה: גורמים בחמאס ובמצרים מסרו הערב (שבת) לוול סטריט ג'ורנל כי בדוחא מאיימים לגרש את בכירי חמאס אם השיחות לעסקת חטופים והפסקת אש יקרסו. עוד נמסר מפי הגורמים המצרים כי מנהיג חמאס יחיא סינוואר עדיין חש שידו על העליונה בשיחות. חמאס למעשה יחדש מחר את מאמצי המשא ומתן בקהיר.

המוסד מזהיר: חמאס מתבצר בעמדותיו, חותר להבערת האזור ברמדאן
בצל המגעים המדשדשים: בישראל מודים לראשונה - "תהיה מלחמה בצפון"

לדבריהם, הוא מסתמך על הקרע הפוליטי הפנים ישראלי, על העימותים בתוך קבינט המלחמה ועל הלחץ האמריקאי להגביר את הסיוע ההומניטארי לתושבי הרצועה. עוד דווח כי מדינות ערב לוחצות כעת להפסקת אש ראשונית של יומיים בתחילת חודש רמדאן ביום שני או שלישי. 

יחיא סינוואר (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
יחיא סינוואר (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

בתוך כך, המוסד התריע הערב כי חמאס מתבצר בעמדתו כמי שאיננו מעוניין בעסקה ואף חותר להבערת האזור במהלך הרמדאן על חשבון הפלסטינים ברצועת עזה. עוד נמסר מהמוסד כי נמשכים המגעים לעסת חטופים ושיתוף הפעולה עם המתווכות בניסיון להביא לצמצום הפערים וקידום הסכמות.

ראש המוסד דדי ברנע נפגש אמש עם ראש ה-CIA ביל ברנס, על מנת לדון בנושא המאמצים להגיע לעסקה לשחרור החטופים שנמצאים בידי חמאס בעזה. בפגישתם של השניים עדכן ברנס את ראש המוסד על שיחותיו במצרים ובקהיר ביומיים האחרונים בעניין עסקת החטופים.

מוקדם יותר השבוע הגיע ברנס בחשאי למצרים לסבב שיחות בנושא המאמצים לשחרור החטופים, כך אמר בכיר אמריקאי. ברנס קיים שיחות בקהיר והגיע לדוחא בירת קטאר לשיחות נוספות בנושא. ברנס לא צפוי להגיע לישראל בשלב זה.