דו״ח הערכת הסיכונים השנתי של קהילת המודיעין האמריקאי לשנת 2024 העלה שלל הערכות בדבר הימשכות הלחימה בעזה, ביניהן הערכה כי ישראל ככל הנראה תתמודד עם ארגון הטרור עוד שנים רבות.

המודיעין האמריקאי: "אי אפשר להשמיד לחלוטין את החמאס, וישראל גם לא קרובה לכך"
"תוקף אותנו יותר מאיראן": האינטרס הסודי של ארדואן נחשף

כותבי הדוח ציינו כי "חוסר האמון ביכולתו של נתניהו לשלוט העמיק והתרחב בציבור מהרמות הגבוהות שבהן היה ממילא עוד לפני המלחמה, ואנו מצפים להפגנות גדולות הדורשות את התפטרותו ובחירות חדשות. ממשלה אחרת ומתונה יותר היא אפשרות". 

עוד נטען בדוח כי "ישראל כנראה תתמודד עם התנגדות מזוינת מתמשכת של חמאס במשך שנים, והצבא יתקשה לנטרל את התשתית התת-קרקעית של חמאס. הסיקור המוגבר של כל הצדדים ברשתות החברתיות מעורר תגובות בכל העולם, וישראל תעמוד בפני לחץ בינלאומי גובר בגלל המצב ההומניטרי החמור ברצועת עזה. הסיכון להסלמה לסכסוך בין-מדינתי נותר גבוה. ישראל ואיראן מנסות לכייל את פעולותיהן זו מול זו כדי להימנע מהסלמה לכיוון עימות ישיר בקנה מידה מלא". 
 
מחברי הדוח מעריכים כי "איראן לא ארגנה את מתקפת 7 באוקטובר ולא היה לה מידע מוקדם בנושא". האמריקנים סבורים גם כי "חיזבאללה מנסה להימנע ממלחמה כוללת שתחריב את הארגון ואת לבנון. המנהיגות של חיזבאללה, עם זאת, תשקול מגוון אפשרויות תגמול בהתאם לפעולות ישראל בלבנון בשנה הקרובה. הארגון ימשיך לפתח את יכולות הטרור העולמיות שלו וימשיך לנהל פעולות פרובוקטיביות כמו שיגורי רקטות לעבר ישראל".
 
בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני באופן רחב יותר, קובע הדו"ח כי "מבני המשילות והביטחון בעזה ובגדה המערבית, כמו גם פתרון המצב ההומניטרי בעזה ובנייתה מחדש, יהיו מרכיבים מרכזיים ביחסים הישראלים-פלסטינים לטווח הארוך".

בנושאים אחרים קבע הדוח כי "רוסיה כמעט בוודאות לא רוצה סכסוך צבאי ישיר עם כוחות ארה"ב ונאט"ו, ותמשיך בפעילות א-סימטרית מתחת למה שהיא מחשיבה כ'סף צבאי'. הנשיא ולדימיר פוטין כנראה מאמין שרוסיה עצרה את המאמצים האוקראינים להשתלט מחדש על שטח משמעותי, שגישתו לניצחון במלחמה משתלמת, ושהתמיכה המערבית והאמריקנית לא תחרוג מכפי שהיא כרגע, במיוחד לאור מלחמת ישראל-חמאס". 

בהקשר האירני כותבי הדוח ציינו כי "איראן תמשיך לאיים על האינטרסים של ארה"ב ובעלות הברית במזרח התיכון, תנסה לבסס את מעמדה המתהווה כמעצמה אזורית תוך מזעור האיומים על המשטר, והסיכון של סכסוך צבאי ישיר. טהרן תנסה למנף את ההצלחות הצבאיות האחרונות באמצעות רשת של איומים, הישגים דיפלומטיים, תוכנית גרעין מורחבת ומכירות צבאיות. היא תנסה לחזק עוד יותר את הקשרים עם מוסקבה ותנסה להשתמש בסכסוך בעזה כדי להניא מדינות במזרח התיכון מהתחממות הקשרים עם ישראל, תוך מיצובה כתומכת הגדולה של המאבק הפלסטיני". 

הערכת האיומים העולמיים של קהילת המודיעין האמריקנית, המכונה ATA, מספקת סיכום לא מסווג של מה שאמריקנים רואים כאיומים הנוכחיים על הביטחון הלאומי של ארה"ב, כולל איומי סייבר, טרור, נשק להשמדה המונית, פשע, סוגיות סביבתיות ומשאבי טבע, וסוגיות כלכליות.