מלכת ירדן ראניה התראיינה הלילה (שלישי) ברשת CNN וטענה כי המוסלמים מציינים את הרמדאן ב"לב כבד מאוד". כמו כן, טענה כי הפלסטינים חוו כבר 156 "7 באוקטובר", כמספר ימי המלחמה.

בישראל מתמהמהים, החמאס מתחזק; והגורם שינהל את רצועת עזה | דיווח
פגע וברח: ניסיון החיסול של מרואן עיסא חשף את נקודת התורפה של חמאס

"ישראל ניתקה מעזה את כל מה שנדרש כדי לקיים חיים שגרתיים מאז תחילת המלחמה, כמו מזון, דלק, מחסה, תרופות ומים", אמרה ראניה, "זה הותיר את תושבי עזה תלויים לחלוטין בסיוע מבחוץ. לאחר מכן, האשימה את ישראל בהפצצה וירי בעזתים שמנסים לקבל סיוע. "זה היה רצח המוני של ילדים. זהו אסון מתוצרת ישראל וקיפוח מתוכנן".

"ישראל הרגה את השלום על ידי בנייה בהתנחלויות", הוסיפה, "אני חושבת שהזמן לנסות לשכנע את ישראל לעשות את הדבר הנכון שהיה צריך מזמן". בנוסף, כינתה את המלחמה נגד ארגון הטרור חמאס כ"אחת העוולות ההיסטוריות הגדולות אי פעם".

עבדאללה מלך ירדן (צילום: AFP)
עבדאללה מלך ירדן (צילום: AFP)

"הסכסוך הזה לא התחיל ב-7 באוקטובר. זו הייתה תוצאה של שנים של כיבוש, של הרחבת ההתנחלויות, של הפרות של זכויות אדם, של התעלמות מהחוק הבינלאומי - וזה מה שהוביל אותנו לנקודה הזו", טענה. "הפתרון האמיתי לבעיה הוא לסיים את הכיבוש", הוסיפה.

לאחר מכן, לא הסתפקה בביקורת הנוקבת על ישראל והפצירה: "הייתי אומרת שככל שה-7 באוקטובר היה הרסני וטראומטי, זה לא נותן לישראל רישיון לבצע זוועה אחר זוועה. ישראל חוותה 7 באוקטובר אחד. מאז הפלסטינים חוו 156 פעמים 7 באוקטובר". הם עברו את זה כל יום".