המשטרה השוודית עכבה את פעילת איכות הסביבה גרטה טונברג ופעילי אקלים אחרים לאחר שחסמו את הכניסה לפרלמנט השוודי במשך כיומיים. 

טונברג ועשרות פעילים סביבתיים חסמו את הכניסות הראשיות לפרלמנט במחאה נגד השפעות משבר האקלים ו-"חוסר המעש הפוליטי". הפעילים עזבו ביום שני, אך חזרו להפגין שוב ביום הבוקר (שלישי). הפעילים החזיקו שלטים עם הכיתוב "צדק אקלימי עכשיו". המחוקקים השוודים נאלצו להשתמש בכניסות אחרות כדי להימנע מהמפגינים, כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים. 

"התנועה לצדק אקלים, במשך עשרות שנים, חוזרת על אותו מסר שוב ושוב, כמו תקליט שבור, ואנחנו מרגישים כאילו לא שומעים אותנו", אמרה טונברי. פעילת האקלים בת ה-21 החלה את הקמפיין שלה מול הפרלמנט השבדי ב-2018, שהפכה מאוחר יותר לתנועת נוער עולמית. 

המחאות השבוע הגיעו כאשר הסוכנות לאיכות הסביבה של האיחוד האירופי פרסמה את ההערכה הראשונה שלה בכל היבשת לגבי הסיכונים של משבר האקלים, והפצירה במדינות החברות להיערך להשפעותיו ה"קטסטרופליות". "מאות אלפי אנשים ימותו מגלי חום, וההפסדים הכלכליים משיטפונות החופים בלבד עלולים לעלות על טריליון יורו בשנה", הזהיר הדו"ח.

בשנה שעברה היא נעצרה על ידי המשטרה ובית משפט הבריטי זיכה אותה בחודש שעבר מאשמת עבירת הסדר הציבורי שכן השופט קבע כי למשטרה לא היה סמכות לעצור אותה בהפגנה בלונדון בשנה שעברה.