אזרח ערבי-ישראלי יקבל מקלט בבריטניה לאחר פניית פרסה של משרד הפנים, על בסיס שיש לו "חשש מבוסס" מרדיפה אם יוחזר לישראל. ההחלטה התקבלה פחות מ-24 שעות לפני דיון בבית המשפט שבו אמור משרד הפנים להגן על החלטתו המקורית לדחות את התביעה. 

במסמכים שהוגשו לבית הדין להגירה, טען כי ישראל מקיימת מערכת "אפרטהייד של שליטה גזעית של אזרחיה היהודים על אזרחיה הפלסטינים, אותם היא מדכאת באופן שיטתי". הוא גם סיפק ראיות לבית הדין שהוא נמצא בסיכון מוגבר לרדיפה בגלל הפעילות הסולידרית הפלסטינית שלו בבריטניה ודעותיו הפוליטיות האנטי-ציוניות. 

בהצהרה שפרסם ריברוויי לאו, המייצג אותו, נמסר כי "זהו ניצחון לא רק עבורי אלא עבור כל הפלסטינים החיים תחת משטר האפרטהייד הישראלי. בלי צורך להיכנס לבית המשפט, ממשלת בריטניה קיבלה כעת שהמאבק הפלסטיני לחופש לא צריך להיות מוגבל רק לעזה ולגדה המערבית אלא לכל חלקי פלסטין ההיסטורית תחת שלטון ישראלי. אני רוצה להביע תודה ענקית לכל אלה שתמכו בתיק שלי. ללא עזרתכם, לא יכולתי להגיע לנקודה הזו". 

התיק מסתמך גם על פסק דין הביניים האחרון של בית הדין הבינלאומי לצדק בתיק דרום אפריקה נגד ישראל, שבו הצטווה ישראל למנוע רצח עם בעזה. טאהר גולחוסיין, פרקליטו אמר: "בעוד שהעולם מתמקד בצדק ברצח העם הישראלי בעזה, חשוב להבין שמתוקף היותה מדינת אפרטהייד, הדיכוי של ישראל מתרחב לכל פלסטיני הנמצא בשליטתה ובסמכותה, בין אם שהם בעזה, בגדה המערבית או אפילו בתוך מה שנחשב לגבולות ישראל עצמה. לכן אנו מברכים על החלטת משרד הפנים להעניק מקלט ללקוח שלנו מתוך הכרה בעובדה הבסיסית הזו". 

פרנק מגניס, עורך דינו הוסיף: "אנו מקווים שההחלטה הזו מסמנת נקודת מפנה בחשיבה של משרד הפנים, וקוראים לממשלות ולבתי משפט ברחבי העולם להכיר בגזענות האנטי-פלסטינית והאסלאמופובית האלימה שבלב ממשלת ישראל". מטעם קבוצת "עורכי דין של הממלכה המאוחדת למען ישראל" נמסר כי "מגניס פרסם ב-7 לאוקטובר 'ניצחון לאינתיפאדה' ומאז יש לו תמונה של בולדוזר פורץ את מחסום ארז בנוסף או שינה את שמו ברשתות החברתיות ל'פרי פלסטין'. הארגון דיווח אליו בנובמבר וגם הגיש נגדו תלונה פלילית".