שופט בג'ורג'יה ביטל שישה מתוך 41 סעיפי האישום נגד הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, ונגד חלק ממקורביו אחרי שקבע כי התביעה לא סיפקה פרטים מדויקים לגבי אופן ביצוע העבירות לכאורה.

"הארון זז לגמרי": רעידת אדמה הורגשה בצפון ומרכז הארץ
הממשלה מתכווצת: משרד המודיעין ייסגר, אקוניס ימונה לקונסול

השופט סקוט מקאפי מבית המשפט העליון של מחוז פולטון קבע כי יש להסיר מכתב האישום את ששת הסעיפים - שלושה מתוכם נגד טראמפ עצמו - אשר נוגעים להפעלת לחץ בניגוד לחוק על פקידים נבחרים על מנת שישנו את תוצאות הבחירות לנשיאות במדינה.

דונלד טראמפ על החיסול של סולימני, פוקס ניוז (צילום :פוקס ניוז)

לפי מקאפי, הסעיפים כוללים את "המרכיבים המהותיים של הפשעים", אולם התביעה לא כללה פרטים מדויקים לגבי ביצוע העבירות בפועל, וכי לפי כתב האישום המקורי הנאשמים "היו יכולים להפר את החוק בעשרות, אם לא מאות, דרכים שונות".

עם זאת, השופט הבהיר כי לא מדובר בביטול של כל כתב האישום. הוא גם ציין כי התביעה יכולה להגיש את התיק מחדש לחבר מושבעים גדול בתוך שישה חודשים או לערער על הפסיקה. 

כתב האישום הוגש באוגוסט שעבר וכולל 41  סעיפים נגד טראמפ ונגד 18 ממקורביו, בהם פרקליטו האישי לשעבר רודי ג'וליאני, ראש סגל הבית הלבן לשעבר, מארק מדוז, ויו"ר המפלגה הרפובליקנית בג'ורג'יה לשעבר דיוויד שאפר.

טראמפ עצמו מואשם ב-13 סעיפים, בהם סחיטה, הצהרות כוזבות והפעלת לחץ על פקידי ציבור על מנת שיפרו את שבועת התפקיד. התביעה השתמשה באישומים במסגרת החוק שמיועד למאבק בפשיעה מאורגנת ומשמש בעיקר לתיקים בתחומי פשיעת צווארון לבן ושחיתות פוליטית.

לפי התביעה, הנאשמים בהובלתו של טראמפ ניסו לשנות את תוצאות הבחירות לנשיאות בשנת 2020 בג'ורג'יה, שם גבר ג'ו ביידן על טראמפ בפער זעום, באמצעות לחץ על נבחרי ציבור במדינה הדרומית ומינוי של אלקטורים מזויפים.

"כל הנאשמים, כמו גם אחרים שלא צוינו כנאשמים, קשרו קשר בניגוד לחוק והתאמצו לנהל ולהשתתף במיזם פלילי במחוז פולטון שבג'ורג'יה ובמקומות אחרים", ציין כתב האישום. "הנאשמים הקימו ארגון פלילי שחבריו ושותפיו היו מעורבים בפעילויות פליליות שונות".