בית משפט לערעורים בעיר לקווילה שבאיטליה דחה היום (רביעי) את בקשת ישראל להסגיר לידיה את האזרח הפלסטיני ענאן יעיש, אחד משלושה פלסטינים שהשבוע נחשף כי נעצרו באיטליה בחשד שתכננו מתקפות טרור "במדינה זרה", בכלל זה פיגועי התאבדות.

הרשת החברתית תסולק מארה"ב? בית הנבחרים הצביע בעד "חוק טיקטוק"‎
בעיצומו של מסע הבחירות: טראמפ קיבל בשורה מעודדת נוספת

בסירוב לבקשת ההסגרה קבע בית המשפט כי אם יעיש יוסגר לידי ישראל הוא עלול לסבול מ"יחס אכזרי ובלתי-אנושי ומהפרה של זכויות אדם". יעיש נעצר בעיר לקווילה ב-29 בינואר, אחרי שישראל הגישה בקשה להסגירו בטענה שממקום מושבו באיטליה היה פעיל בשלוחה של "גדודי חללי אל-אקצה", הזרוע הצבאית של פתח, במחנה הפליטים טולכרם.
 
ביום שני השבוע נעצרו בלקווילה שני פלסטינים נוספים שלפי הרשויות האיטלקיות עסקו בפעילות פלילית "למטרות טרור". נמסר כי הם חשודים שתכננו התקפות, בכלל זה פיגועי התאבדות, נגד מטרות אזרחיות וצבאיות במדינה זרה, אך לא צוין באיזו מדינה מדובר. דווח כי השלושה שהו באיטליה מתוקף אשרות שניתנו להם על בסיס הומניטרי.
 
בפסיקתו היום, שבה החליט שלא להסגיר את יעיש לישראל, ציטט בית המשפט האיטלקי דיווחים של ארגוני זכויות אדם הנחשבים לדבריו מכובדים בזירה הבינלאומית, בהם "אמנסטי אינטרנשיונל" ו-Human Rights Watch. בדיווחים אלה פורטו תנאי מעצר קשים שבהם מוחזקים לכאורה אסירים פלסטינים בבתי כלא בישראל, בהם צפיפות, אלימות פיזית, היגיינה לקויה והזנחה – תנאים שלפי הטענה הידרדרו עוד יותר במהלך העימות הנוכחי.