ארצות הברית ניהלה שיחות חשאיות עם איראן כדי לנסות לשכנע אותה להשתמש בהשפעתה על המורדים החות'ים בתימן, במטרה להביא לסיום התקיפות החות'יות על ספינות בים האדום, כך אמרו היום (רביעי) גורמים אמריקניים ואיראניים רשמיים לעיתון הבריטי "פייננשל טיימס".

החות'ים הודיעו: תקפנו ספינות אמריקאיות בשני מוקדים בים האדום
תקיפה חריגה של החותים בתימן: האש עדיין על הסיפון - יש נעדרים

לפי אותם הגורמים, השיחות היו לא-ישירות, והן התקיימו בעומאן במהלך חודש ינואר. עוד דווח כי סבב שני של שיחות היה אמור להתקיים בחודש שעבר, אבל הוא נדחה לאור המעורבות האמריקנית במשא ומתן בין ישראל וחמאס על עסקה להפסקת אש ושחרור חטופים.

כזכור, פיקוד המרכז של צבא ארה"ב דיווח הבוקר על מתקפה חות'ית בבוקר יום שלישי כנגד משחתת אמריקנית המתלווה לנושאת המטוסים 'אייזנהאואר'.

"בין השעות 02:00 ל-4:30 לפנות בוקר (שעון צנעא) ב-12 במרץ, טרוריסטים חות'ים בגיבוי איראני ירו טיל בליסטי אחד מטווח קצר מאזורים שבשליטת החות'ים בתימן לעבר USS Laboon בים האדום", מתאר סנטקום את האירוע.

תמונה של ספינה שנפגעה על ידי החות'ים (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
תמונה של ספינה שנפגעה על ידי החות'ים (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"הטיל לא פגע בכלי השיט ולא דווח על נפגעים או נזק. פיקוד מרכז ארצות הברית וכלי שיט קואליציוני", כותב סנטקום מבלי לפרט באיזו מדינה מדובר, "חברו והשמידו בהצלחה שתי מערכות אוויריות בלתי מאוישות (UAS) ששוגרו מאזור שבשליטת החות'ים בתימן", מתאר סנטקום וחושף כי החות'ים ממשיכים לעשות שימוש בכטבמי"ם האיראניים שמככבים בימים אלו בכל אזורי העימות העולמיים.

"נקבע כי כלי נשק אלה מהווים איום מיידי על ספינות סוחר וספינות הצי האמריקני. פעולות אלו ננקטות כדי להגן על חופש הניווט ולהפוך את המים הבינלאומיים לבטוחים ובטוחים יותר עבור חיל הים האמריקאי וכלי שיט סוחר", מסכם פיקוד המרכז באופייניות.