איראן משתמשת בנמלים אירופיים כדי לספק כיסוי למשלוחי נשק לחיזבאללה, כך חשפה היום (חמישי) הכתבת מלאני סוואן בטלגרף. 

מנהיג הרוב בסנאט קרא לבחירות בישראל - בליכוד תקפו: "לא רפובליקת בננות"
בלחץ מהחות'ים? ארה"ב ניהלה שיחות חשאיות עם איראן | דיווח

ע"פ מקורות, חיזבאללה קיבל טילים ופצצות על אוניות המגיעות לעגון בנמלים בבלגיה, ספרד ואיטליה, עוד פרסם הטלגרף כי נשק וסחורות אחרות נשלחים כעת דרך נמלים באנטוורפן, ולנסיה ורוונה. הם מגיעים לנמל הסורי לטקיה, לפני שעוברים דרומה ללבנון.

בכיר ישראלי מסר כי "שימוש באירופה עוזר להסתיר את טיב המשלוחים ואת מקורם, תוך החלפת מסמכים ומכולות. לאירופה יש נמלים ענקיים, אז איראן משתמשת בזה כהסוואה. קל מאוד לבצע מניפולציות בנמלים גדולים כאלה, שבהם צריך להעביר דברים במהירות, ולא בנמל קטן שבו תהיה בדיקה מדוקדקת יותר".

רונן סולומון, אנליסט מודיעין ישראלי, אמר שאיראן גם שולחת נשק ישירות לסוריה. השימוש בנתיבים נפרדים דרך אירופה נועד "להכשיר" את המטען שלהם ו"להסיח את תשומת הלב" ממשלוחים ישירים אלה.

"הסיבה שאנו רואים את מאמצי איראן להעביר סחורה בים בחודש האחרון היא בגלל ההתקפות הישראליות על תשתיות אוויר ויבשה מסוריה ללבנון, כך שאנו עדים לעלייה במשלוחי המכולות", אמר סולומון.

סולומון, העובד עם גורמי מודיעין בישראל, אמר שהמסדרון האיראני לסוריה ולבנון ביבשה, באוויר ובים "פועל באופן מתמשך". זרימת הנשק מגיעה בעיצומם של המתחים החמורים ביותר בין חיזבאללה בלבנון לבין ישראל מאז מלחמת לבנון השנייה.