נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, התייחס לחדירות של כוחות חמושים פרו אוקראיניים לתוך רוסיה בימים האחרונים והאשים כי מדובר בניסיון לשבש את הבחירות לנשיאות רוסיה.

מכה לפוטין: אוקראינה פגעה לרוסיה בבטן הרכה
קרוב לחודש אחרי מותו: מקורבו של נבלני הותקף בליטא

אחרי שבימים האחרונים דווח כי גדודים פרו אוקראיניים שמורכבים מלוחמים רוסים נכנסו לדרום רוסיה, דיווח פוטין בפגישה של מועצת הביטחון הרוסית כי היו ארבעה ניסיונות חדירה בבלגורוד וניסיון נוסף באזור קורסק. "החל מ-12 במרץ ועד היום, האויב, תוך שימוש בכוחות מיוחדים, שכירי חרב זרים וסיוע של צבא אוקראינה, ביצע מספר ניסיונות להיכנס לתוך השטח שלנו", טען.

"האויב לא הצליח באף אחד מהכיוונים, נהדף ונסוג, וליתר דיוק, ברח עם אבדות כבדות", הצהיר פוטין, והוסיף כי בהתקפות הפרו אוקראיניות נטלו חלק יותר מ-2,500 חיילים, 35 טנקים ו-40 כלי רכב משוריינים.

ולדימיר פוטין (צילום:  Sputnik/Sergei Savostyanov/Pool via REUTERS)
ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Sergei Savostyanov/Pool via REUTERS)

פוטין האשים כי אוקראינה מנסה לבצע "פעולות חבלה וטרור" לאורך הגבול במטרה לשבש את הבחירות לנשיאות רוסיה שיצאו היום לדרך וכדי להסיט את דעת הקהל מהמצב בחזית. "המטרה של הפעולות האלה, חסרות היגיון מבחינה צבאית ופליליות מבחינה הומניטרית, היא להתערב בבחירות לנשיאות", אמר. "אני בטוח שהעם שלנו, העם הרוסי, יגיב עם אחדות גדולה אפילו יותר. ההתקפות האלה לא יעברו ללא עונש".

הנשיא הרוסי גם הנחה את שר ההגנה, סרגיי שויגו, להכין דוח על ההתפתחויות באזור הגבול. מוקדם יותר היום, נמסר ממשרד ההגנה כי כוחות הביטחון הצליחו להדוף את כל הניסיונות של הכוחות האוקראיניים לחדור לתוך רוסיה וכי יותר מ-550 "חבלנים" אוקראינים נהרסו, בנוסף ל-16 טנקים ו-19 כלי רכב משוריינים.

המלחמה באוקראינה (צילום: Radio Free Europe/Radio Liberty/Serhii Nuzhnenko via REUTERS)
המלחמה באוקראינה (צילום: Radio Free Europe/Radio Liberty/Serhii Nuzhnenko via REUTERS)

בצד השני של הגבול, הרשויות באוקראינה דיווחו כי לפחות 16 בני אדם נהרגו במתקפת טילים רוסית על עיר הנמל אודסה בדרום המדינה ולפחות 70 בני אדם נוספים נפצעו. לפי הדיווחים, כוחות הצלה פעלו בזירה ראשונית של נפילות טילים כאשר פגע במקום מטח נוסף ורבים מהנפגעים הם אנשי הצלה ואזרחים.

"הטרור הרוסי נגד אודסה הוא סימן לחולשת האויב, שנלחם באזרחים אוקראינים בשעה שהוא לא יכול להבטיח את הביטחון של אנשיו בשטח שלו", מסר אנדריי ירמאק, ראש לשכתו של הנשיא ולודימיר זלנסקי, והוסיף: "משטר הטרור והטרוריסט".