מעל לשנתיים מאז הפלישה הרוסית לתוך שטח אוקראינה, נראה כי היא רחוקה מלהסתיים. במהלך היממה האחרונה, בוצעו מספר תקיפות אוקראיניות בתוך השטח הרוסי, שאף הובילו למספר הרוגים. 

בסודיות ובחשאיות מוחלטת: כך רקם סער את פירוק "המחנה הממלכתי" מאחורי גבו של גנץ
"אימא אני מפחדת שיאנסו אותי": האם ששוחררה יחד עם בתה משבי חמאס שוברת שתיקה

בעיר בלגורוד, נהרגו שני אנשים ואחרים נפצעו כתוצאה מכך. התקיפות מבוצעות באמצעות כטב"מים ורקטות. בין יתר, הותקפו כביש ראשי שבו נסעו מספר מכוניות, במרחק של כ-1,000 ק"מ בתוך שטח רוסיה. 

תקיפה אוקראינית בתוך שטח רוסיה (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

בנוסף, נפגעו מספר בתי זיקוק. אש פרצה במתקן שנמצא בסמוך לעיר סיזראן. ככל הנראה, הכטב"מים מיוצרים בתוצרת מקומית אוקראינית, ומבטאים את היכולת לתקוף בתוך עומק רוסיה, דבר שלו רבים לא ציפו. 

תקיפה אוקראינית בתוך שטח רוסיה (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

התקיפות בוצעו על רקע הבחירות שיצאו לדרך ברוסיה. ההצבעה החלה לפני יומיים ותימשך עד מחר ברחבי רוסיה ובמחוזות שכבשה באוקראינה, בניגוד לחוק הבינלאומי. עיקר ההצבעות יהיו באמצעות קלפיות, אולם ב-27 אזורים רוסיים ובשניים מהמחוזות הכבושים תתקיים הצבעה באמצעות מערכת מקוונת, כאשר אין יכולת אמיתית לפקח על ההצבעה וישנה תמימות דעים באופוזיציה ובמערב כי בסופו של דבר, השלטון הוא שקובע את התוצאות.

תקיפות אוקראיניות בתוך שטח רוסיה (צילום :דובר צה"ל)

אף אחד לא יעצור את נשימתו כאשר ועדת הבחירות המרכזית תכריז כי ולדימיר פוטין (71), ששולט ברוסיה כבר 24 שנה - כולל ארבע שנים בתור ראש ממשלה בין 2008 ל-2012 - הוא המנצח ויישאר נשיא עד שנת 2030, על אף שהחוקה המתוקנת מאפשרת לו להתמודד גם לאחר מכן ולשבת על כסאו לפחות עוד שש שנים, עמוק לתוך העשור התשיעי לחייו. השאלה שנותרה היא כמה אחוזים יקבל פוטין, וזאת אחרי שבבחירות הקודמות בשנת 2018 הוא סיים עם 76.69 אחוז, וההערכות הן כי הוא יגיע הפעם ל-80 אחוז לפחות.

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]