רופאים בבתי חולים בדרום לבנון התייחסו ללחימה במדינה ולמלחמה שעוד עלולה לפרוץ ולמשבר הכלכלי השורר במרבית התחומים לרבות הסקטור הרפואי: "עלולים להגיע למצב שבו לא נוכל לתפקד", הזהירו.

"מאות בתים נהרסו": זהו הסכום הענק של הנזק הכלכלי בדרום לבנון | דיווח

"דרום לבנון סובלת מאי יציבות לאור המשבר השורר במרבית התחומים לרבות הסקטור הרפואי הצלחנו להתגבר על כל הקשיים היות שאנחנו ניחנים בעמידה איתנה. אנחנו נמצאים ונאחזים באדמתנו. כל עוד אנחנו מסוגלים לתת שירות רפואי נמשיך לתת אותו. זאת למרות שהאמצעים מועטים מאוד והתמיכה שבית החולים מקבל מועטה מאוד, ובזכות המאגר שלנו בבית חולים מרג'עיון הגם שכמה אגודות וארגונים בינלאומיים הגישו סיוע אולם הסיוע אינו מספיק", אמרו.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד העידו: "בית החולים הזה בדרום לבנון חווה ירידה בשירותיו הרפואיים לאור קשיים כלכליים משמעותיים המתבטאים במחסור בחומרים רפואיים נחוצים ובפרט מכיוון שמאגר הדלק והחמצן הולך ואוזל. אנחנו נערכים בהתאם לסוג המלחמה שעלולה לפרוץ, בהשוואה למלחמה ב-2006 אנחנו יכולים להחזיק מעמד ויש לנו תוכנית ונחזיק מעמד. אשר למלחמה שעלולה לפרוץ, איך היא תפרוץ או המצב אותו אנחנו חוזים, אנחנו חוזים כמה דברים אבל המאגר מוגבל והוא עתיד להיגמר בסופו של דבר ואם לא נקבל תמיכה אנרגטית בפרט בדלק נגיע למצב שלא נוכל לתפקד. העובדים בבית החולים מתמודדים גם עם קשיים פסיכולוגיים הבאים לידי ביטוי בחשש שלהם מפני ההפצצות הרציפות ועקירתם למקומות מרוחקים מחשש לחייהם".

לדבריהם, "הצוות הרפואי והסיעודי בבית החולים שבאזור הגבול על רקע המלחמה שאנו שרויים בה סובל מתשישות נפשית הרבה יותר מתשישות גופנית. במצב רגיל יש לנו הרבה מטופלים, הרבה ניתוחים והרבה מקרים רגילים, אבל כעת במצב שבו אנו נמצאים אנחנו מקבלים כל הזמן פצועים ועורכים ניתוחים קשים מאוד. יש לעובדים קושי להגיע בשל המרחק הרב מכיוון שרוב האחיות והרופאים עקרו מבתיהם. יש חשש רב בגלל התקיפות וההפצצות הקבועות. המשך ההפצצות ההדדיות בין חיזבאללה לישראל זה כחמישה חודשים גרם למאות הרוגים ופצועים ושיבש את חיי האזרחים בדרום".

ביירון - חברת תרגום וכתיבה