האם האיחוד האירופי קרוב להסכמה על סנקציות נגד מתנחלים? הונגריה עשויה להסיר את התנגדותה לפעולות האיחוד האירופי נגד מתנחלים אשר נוקטים באלימות נגד פלסטינים, כך דיווח היום (שני) הג'רוזלם פוסט.

הקרב הלילי בבית החולים שיפא: לוחם צה"ל מתן וינוגרדוב נפל במהלך הפעילות
למרות הפיצול ביניהם: גנץ וסער משתפים פעולה נגד ש"ס והציונות הדתית

הונגריה הייתה המדינה היחידה שהתנגדה לצעד כזה, אך מקור דיפלומטי אמר ל"פוסט" כי ייתכן שבודפשט כבר לא תוכל להישאר בודדה בעמדתה.

ייתכן, אמר הגורם, שיהיה חכם יותר לאפשר לנושא הסנקציות של המתנחלים להתקדם בתמורה להתקדמות בנושאים אחרים, כמו הרחבת רשימת מחבלי חמאס שהוטלו עליהם סנקציות אישיות על ידי האיחוד האירופי.

דגלי האיחוד האירופי על רקע המטה האיחוד בבריסל (צילום: רויטרס)
דגלי האיחוד האירופי על רקע המטה האיחוד בבריסל (צילום: רויטרס)

הנושא צפוי לעלות לדיון היום, כאשר 27 שרי החוץ של האיחוד האירופי יקיימו את פגישתם החודשית בבריסל, אך סביר להניח שבפגישה זו לא תתקבל החלטה סופית בנושא.

השרים אמורים לדון במלחמות בעזה ובאוקראינה. הם גם צפויים לשוחח בנפרד באמצעות שיחת וידאו עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ושר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה.

סביר להניח שיידונו גם סוגיות הקשורות למבצע הצבאי הישראלי הצפוי ברפיח, שכבר עורר דעות חריפות בקרב בכירים באיחוד האירופי, ולמשבר ההומניטרי המתמשך בעזה.

הגעת סיוע הומניטרי לרצועת עזה (צילום :דובר צה"ל)

שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, האשים מוקדם יותר את ישראל כי היא "יוצרת רעב בעזה ומשתמשת בו כ"כלי מלחמה".

"אנו עדים לרעב בעזה המשפיע על אלפי אנשים, ואיננו יכולים לעמוד מנגד בזמן שהפלסטינים גוועים ברעב. בואו נהיה גלויים ונאמר בגלוי שהרעב משמש ככלי מלחמה. אנחנו שולחים סיוע אווירי בזמן שהסיוע ממתין בגבול, במרחק שעה מהמקום שבו הוא התקבל", אמר השר.

ג'וזפ בורל (צילום: רויטרס)
ג'וזפ בורל (צילום: רויטרס)

בשבוע שעבר הוא אמר לכתבים בניו יורק כי קשה להגיע להסכם לפעולה נגד ישראל על רקע המלחמה בעזה.

עם זאת, בהשראת אירלנד וספרד, שרי החוץ של האיחוד האירופי יחלו בדיון בשאלה האם פעולותיה של ישראל במלחמה בעזה צריכות להשפיע על בסיס יחסיה עם האיחוד האירופי, שהוא הסכם ישראל-ההתאגדות. "יהיה לנו דיון אוריינטציה על הנושא החשוב הזה", אמר בורל.