היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן סגר הערב (שני) חשבון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לאור הטענות להתערבות אמריקאית במערכת הפוליטית המקומית. 

השומר אחי אנוכי? הקולות שנשמעו מהסנאט צריכים להדאיג מאד את נתניהו| איתן גלבוע
הממשל האמריקני עלול לקבל החלטות מעל לראשה של ישראל - כך נמנע זאת

"זה סוג של אירוניה מעניינת, כלומר יש לך את ראש הממשלה (נתניהו) שמדבר בטלוויזיה האמריקאית על החששות שלו לגבי התערבות אמריקאית בפוליטיקה הישראלית... למעשה, אנחנו לא מדברים אצלם כמו שהם מדברים באמצעי התקשורת אצלנו", אמר. 

כזכור,  מנהיג הרוב הדמוקרטי צ'אק שומר אמר בסוף השבוע האחרון כי ראש הממשלה נתניהו "איבד את דרכו" וקרא לבחירות בישראל. "נתניהו איבד את דרכו בכך שאפשר להישרדותו הפוליטית לקבל עדיפות על פני האינטרסים של ישראל".

נאומו הוא האחרון בסדרה של אזהרות מהבית הלבן שמטרתם ללחוץ על ישראל ועל ממשלת נתניהו לאפשר סיוע הומניטרי נוסף לעזה ולחשוב מחדש על תוכנותיה. "בזמן הקריטי זה, אני מאמין שבחירות חדשות הן הדרך היחידה לאפשר תהליך קבלת החלטות בריא ופתוח לגבי עתידה של ישראל, בתקופה שבה כל כך הרבה ישראלים איבדו את אמונם בחזון ובכיוון שלהם", אמר. 

בנימין נתניהו, צ'אק שומר, מיץ' מקונל (צילום: רויטרס)
בנימין נתניהו, צ'אק שומר, מיץ' מקונל (צילום: רויטרס)

דבריו של שומר עוררו סערה. מהליכוד נמסר בתגובה כי "ישראל היא לא רפובליקת בננות אלא דמוקרטיה עצמאית וגאה שבחרה בראש הממשלה נתניהו. ראש הממשלה נתניהו מוביל מדיניות נחושה שנתמכת על ידי רוב עצום בעם.בניגוד לדבריו של שומר, הציבור הישראלי תומך בניצחון מוחלט על החמאס, דוחה כל תכתיב בינלאומי להקמת מדינת טרור פלסטינית, ומתנגד להחזרת הרשות הפלסטינית לעזה. מצופה מסנאטור שומר שיכבד את הממשלה הנבחרת של ישראל ולא יחתור תחתיה. זה נכון תמיד, וביתר שאת בזמן מלחמה.

מנהיג המיעוט הרפובליקני בסנאט מיץ' מקונל אמר שקריאתו של שומר לבחירות חדשות בישראל היא "גרוטסקית" ו"חסרת תקדים". השגריר לשעבר בישראל דיוויד פרידמן: אני פשוט נגעל מהנאום הזה. המנהיג הנבחר הדמוקרטי של ישראל מוביל את אומתו בהגנה על אויב ברברי, נוקט אסטרטגיה מוצלחת שזוכה לתמיכה רחבה על ידי עם ישראל, ומנהיג הרוב בסנאט דוחף בפומבי לשינוי משטר באמצע מלחמה! הוא צריך להתבייש. הכל עניין של פוליטיקה".