האיחוד האירופי הביע עניין, לראשונה, בהענשת מתנחלים המבצעים לטענתם פעולות אלימות נגד ערבים בגדה המערבית הכבושה בידי ישראל. שרי החוץ האירופים קיבלו אתמול החלטה.

התחלה קשה למו"מ: זוהי הסיבה שהאמריקאים לא שלחו נציגים לדוחא | דיווח
"הכל חוץ מניצחון": שמחה רוטמן רותח בעקבות הסרטון של דובר צה"ל

בעבר, הונגריה התנגדה לתוכנית זו. עם זאת, בודפשט אפשרה להחלטה לעבור. הפרטים המשפטיים עדיין צריכים להיבדק בימים הקרובים, אמרה שרת החוץ הגרמנית, אנאלנה בארבוק.

חמאס מבין שיש לו את הקלף ההומניטרי ביד. השיח סביב הרעב שהולך וגדל בעזה תופס תאוצה. חמאס מנסה לרכוב על הקלף ולהבליט כי העזתים גוועים מרעב ומתים. יחיא סינוואר בונה על כך שכאשר יתחילו להתפשט בעולם תמונות של ילדים ותינוקות עזתים מתים מרעב, גורמים בינלאומיים יכריחו את ישראל להפסיק את הלחימה.

המלכודת שמכין סינוואר לישראל אם העסקה לא תצא לפועל

החלטת שרי החוץ - כמו הרבה ממדינות המזרח התיכון של האיחוד האירופי - היא במידה רבה סמלית בהשלכותיה. התוכנית היא שהאיחוד יטיל איסורי כניסה נגד מתנחלים.

עם זאת, על פי דיפלומטים אירופים, מספר המתנחלים הישראלים שירצו לנסוע מהגדה המערבית לאיחוד האירופי צפוי להישמר בגבולות קפדניים ותחת השגחה קרובה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בנימין נתניהו לאחר שיחה עם ג'ו ביידן (צילום: דוברות ראש הממשלה)

עם זאת, נציגי אירופה מדגישים כי אין לזלזל בהחלטת הסנקציות. מצד אחד, הדבר נועד להפעיל לחץ על ממשלת ישראל להעמיד לדין מתנחלים עבריינים. מצד שני, ההחלטה היא איתות לפלסטינים ולעולם הערבי שהאיחוד האירופי אינו עומד מאחורי ישראל באופן חד משמעי.

השרה הבלגית לשיתוף פעולה ופיתוח אמרה הבוקר כי "לא ניתן להביס את חמאס על ידי אזרחים מורעבים, ויש לפתוח את המעברים ולהפסיק את הסיוע".