מלחמה חדשה בעולם: ראש הממשלה הארמני ניקול פשיניאן הזהיר כי אם המדינה לא תגיע בקרוב להסכם מול אזרבייג'ן ביחס למספר אזורים שבשליטת ארמניה, אזרבייג'ן עלולה להכריז על מלחמה בין שתי המדינות בסוף השבוע הקרוב. 

רגע אחרי זכייתו בבחירות, פוטין מאיים ב"מלחמת עולם שלישית"
התוכנית של סינוואר עבדה: האיחוד האירופי בצעד חסר תקדים נגד ישראל

"אנחנו יכולים ללכת ולהגיד לאזרבייג'ן שלא לא נעשה כלום. זה אומר שבסוף השבוע תתחיל מלחמה", אמר פשיניאן, "אני יודע מה יקרה בתום המלחמה הזו. אנחנו חייבים לשרטט גבול מדויק יותר עם אזרבייג'ן במחוז טאבוש כדי להימנע ממלחמה".

"המדיניות שלנו היא למנוע מלחמה, לא לאפשר לה לפרוץ", הוסיף, "ולכן החלטנו להסכים לשרטט קו גבול מדויק יותר באזורים אלו. אנו עושים זאת לא רק למען האינטרסים של הרפובליקה של ארמניה, אלא גם למען הכפרים ווסקפר וקיראנץ, כדי להבטיח את הביטחון של האזורים הללו".

אזור המריבה:

בדלנים ארמנים מניפים את דגל ארמניה בדרך המובילה למובלעת נגורנו־קרבאך (צילום: רויטרס)
בדלנים ארמנים מניפים את דגל ארמניה בדרך המובילה למובלעת נגורנו־קרבאך (צילום: רויטרס)

פשיניאן אותת בשבועות האחרונים כי הוא מוכן להחזיר את אותם האזורים הכפריים לאזרבייג'ן, שלהם יש חשיבות מבחינת ארמניה, מאחר והם שולטים על הכביש הראשי בסמוך לגבול עם גאורגיה.

מנגד, באזרבייג'ן טוענים כי החזרת השטחים היא תנאי הכרחי להסכם שיסיים את הסכסוך על אזור נגורנו-קרבאך, מובלעת שהייתה בשליטת בדלנים ארמנים משנות ה-90. בספטמבר האחרון, המובלעת נכבשה מחדש על ידי אזרבייג'ן במהלך מתקפת בזק.