המועמד העצמאי לנשיאות ארצות הברית רוברט קנדי ג'וניור שעשוי להיות זה שיכריע את הכף בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ בבחירות, התייצב היום (רביעי) באופן מובהק לצד ישראל ואמר בריאיון לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי "ישראל היא מדינה מוסרית שמגיבה בצדק לפרובוקציות של חמאס".

כשנשאל אם הוא תומך בהפסקת אש זמנית בעזה, אמר קנדי ​​לרויטרס: "אני אפילו לא יודע מה זה אומר כרגע". קנדי אמר שכל הפסקת אש קודמת "שימשה את חמאס להתחמשות מחדש, לבנייה מחדש ואז לצאת למתקפת פתע נוספת. אז מה יהיה שונה הפעם?" 

קנדי נתמך על ידי 15% מהמצביעים הרשומים, לעומת 39% עבור ביידן ו-38% עבור טראמפ, על פי סקר שנערך לאחרונה בסוכנות רויטרס. רמת התמיכה הזו פירושה שלקנדי עשויה להיות השפעה משמעותית על הבחירות בנובמבר, כאשר אסטרטגים טוענים שהוא יכול לעזור לטראמפ על ידי משיכת קולות נוספים מביידן. 

דונלד טראמפ, ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ, ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

התנגדותו להפסקת האש ותמיכתו המוחלטת בישראל עשויה לעמוד בסתירה עם מצביעים צעירים רבים. "מלחמת העולם הראשונה הייתה מלחמה לא מוסרית. זו הייתה מלחמת בחירה. לעולם לא היינו צריכים ללכת. ישראל לא בחרה במלחמה הזו", אמר, בהשוואה למעורבותה של ארה"ב במלחמת העולם השנייה לאחר המתקפה על פרל הארבור. 

קנדי אמר כי חמאס אשם בהרס של עזה באי אימוץ פתרון שתי המדינות ובירי אלפי טילים לעבר ישראל. "כל מדינה אחרת שהייתה נמצאת בצמוד למדינה שמפציצה אותה ברקטות, ששולחת חיילי קומנדו לרצוח את אזרחיה ושמתחייבת לרצוח כל אדם במדינה הזו ולחסל אותה – הייתה הולכת ומשטחת אותה בהפצצות מהאוויר", אמר קנדי. "אבל ישראל היא מדינה מוסרית, אז היא לא עשתה זאת. במקום זאת היא פיתחה את כיפת ברזל כדי להגן על עצמה, כך שלא תצטרך להיכנס לעזה". הוא הוסיף כי נשיא ארה"ב צריך לדעתו ליצור קשר עם מנהיגי רוסיה, טורקיה ומצרים כדי לשים סוף לחמאס. 

"אני לא מודאג אם אנשים לא יסכימו איתי", אמר קנדי ​​בתגובה לשאלה כיצד עמדתו בעזה עשויה להשפיע על מעמדו בקרב מצביעים צעירים. 

קנדי ג'וניור, עורך דין במקצועו, הוא אחיינו של נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ון קנדי. באפריל 2023, קנדי ​​הגיש את מועמדותו למועמדות מטעם המפלגה הדמוקרטית לנשיאות בבחירות לנשיאות ב-2024. זה הפך אותו לבן משפחתו החמישי שמנסה להתמנות לנשיאות ארצות הברית.

בסקר הרווארד האריס שהתפרסם ב־15 בדצמבר 2023 הוא דורג במקום השני באהדה בקרב אזרחי ארצות הברית אחרי דונלד טראמפ שדורג במקום הראשון ולפני אילון מאסק במקום השלישי.