עלה ל-93 מספר הנרצחים בפיגוע שבוצע אמש (שישי) באולם ההופעות "קרוקוס סיטי הול" בעיר קרסנוגורסק שבמחוז מוסקבה.  ברוסיה טרם הטילו את האחריות על ישות ספציפית, ומנהלים מצוד אחר המחבלים שנמלטו. 11 חשודים נעצרו, ארבעה מהם על פי החשד ביצעו את הפיגוע בעצמם.

עמדו לתקוף בית כנסת: חולייה של דאעש נעצרה ברוסיה | תיעוד

הבוקר (שבת) דווח בניו יורק טיימס כי ארצות הברית אספה במרץ מודיעין לפיו ISIS-K, מחוז ח'וראסאן של המדינה האסלאמית שבסיסה באפגניסטן תכננה מתקפה על מוסקבה, כך על פי גורמים רשמיים. "ISIS-K השתרש ברוסיה בשנתיים האחרונות", אמר קולין פ. קלארק, אנליסט ללוחמה בטרור בחברת ייעוץ ביטחונית שבסיסה בניו יורק. "ISIS-K האשים את הקרמלין בכך שיש לו דם מוסלמי על ידיו, תוך התייחסות להתערבויות של מוסקבה באפגניסטן, צ'צ'ניה וסוריה". 

זירת הפיגוע ברוסיה (צילום: Russian Investigative Committee/Handout via REUTERS)
זירת הפיגוע ברוסיה (צילום: Russian Investigative Committee/Handout via REUTERS)

ב-8 במרץ שגרירות ארצות הברית במוסקבה הזהירה מפני "מתקפה קרובה" שעלולה להתרחש בבירת רוסיה "השגרירות עוקבת אחר דיווחים לפיהם לקיצונים יש תוכניות קרובות לפגוע בהתקהלויות גדולות במוסקבה, כולל קונצרטים", נכתב בהודעת השגרירות האמריקאית. "אנו ממליצים לאזרחי ארצות הברית להימנע מהתקהלויות גדולות במהלך 48 השעות הקרובות". גורם בממשל האמריקאי, שדיבר בעילום שם, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "הזהרנו את רוסיה בהתאם להערכות שלנו". 

דוברת מטעם המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, אדריאן ווטסון, הדגישה כי "מוקדם יותר החודש, הממשל האמריקני החזיק במידע על אודות מתקפת טרור מתוכננת במוסקבה, שייתכן ותכוון כלפי התקהלויות ואסיפות גדולות, כגון הופעות. בעקבות המידע, מחלקת המדינה פרסמה אזהרה לאזרחים אמריקנים השוהים ברוסיה". כמו כן, ציינה ווטסון כי "הממשל שיתף את הרשויות ברוסיה במידע, בהתאם למדיניות ארוכת השנים שלנו בנוגע לחובה לספק אזהרה במצבים דומים". 

זירת הפיגוע ברוסיה (צילום: REUTERS/Maxim Shemetov)
זירת הפיגוע ברוסיה (צילום: REUTERS/Maxim Shemetov)