איראן חשפה לאחרונה המל"ט חדש בשם "עזה" ולטענתה הוא יכול לשאת עד 13 פצצות עם מנוע סילון שיכול להניע אותו למרחק של יותר מאלפי קילומטרים . 

המל"ט החדש הוא דגם משופר יותר של הכטב"ם מדגם שאהד 129 שהוצג לראשונה בספטמבר 2012. שאהד 129  דומה בתצורתו לכטב"ם הישראלי הרמס 450, אך גדול יותר. הכטב"ם מסוגל לשאת טילי "סדיד-1", מה שהופך אותו לכטב"ם האיראני השני המסוגל לבצע משימה זו לאחר ה"כראר". מקורות איראנים מעריכים שהכטב"ם יכול לשאת מעל 8 פצצות ומעוצב לפגוע במטרות ניידות ונייחות.

מל''טים איראנים (צילום: Tasnim News Agency/REUTERS)
מל''טים איראנים (צילום: Tasnim News Agency/REUTERS)

מאז פקיעת ההגבלות של האו"ם על ייצוא הטילים והמזל"טים של איראן באוקטובר, טהראן מוכרת יותר ויותר את מרכולתה הצבאית בשוק הבינלאומי, מה שמעורר חששות בקרב ארה"ב ובעלות בריתה. טהראן סיפקה במשך שנים נשק לבעלות בריתה במזרח התיכון כדי לתמוך בפעילותן. הנשק האיראני מילא תפקיד גם בעימות העקיף שהתנהל בין איראן לארה"ב, כולל בהריגת שלושה אנשי שירות אמריקאים במתקפת מזל"ט בינואר בירדן על ידי מיליציה עיראקית שנתמכת על ידי טהראן.

עסקאות ההגנה האיראניות האחרונות כוללות הסכם למכירת טילים בליסטיים קצרי טווח למוסקבה, על פי גורמים אמריקאים, ומסירת מל"טים מתאבדים לממשלת סודאן. "האיכות בינונית אבל זה בחצי מחיר" בהשוואה למתחרים, אמר בכיר בממשל הסודני. "אני מאוד מתרשם מטכנולוגיות הטילים לטווח בינוני שלהם", אמר קצין בכיר בחיל האוויר של קטאר.

המל"ט החדש של איראן מייצג מאמץ לגבור על הMQ-9 ריפר מתוצרת ארה"ב, המל"ט ששימש בשנת 2020 לחסל את קאסם סולימאני.