נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז היום (שבת) על יום אבל לאומי במדינה בעקבות פיגוע הטרור באולם הקונצרטים בעיר קורקוס שבסמוך לבירה מוסקבה, במהלכו נרצחו יותר מ-130 בני אדם. על אף לקיחת האחריות של דאעש, פוטין שלח אצבע מאשימה לקייב וטען כי המחבלים שביצעו את הפיגוע "ניסו להסתתר ולחצות את הגבול לאוקראינה".

בנאום שנשא יממה לאחר הפיגוע, הביע פוטין תנחומים למשפחות הקורבנות בפיגוע, ואמר כי האבטחה במדינה הוחמרה. בנוסף, שלח מסר מאיים והבטיח להאניש את מי שביצע את המתקפה. במקביל, ברשתות החברתיות הוצגו תיעודים של כמה עצורים, שלטענת רוסיה חשודים בביצוע הירי, ואחד מהם הודה כי ביצע את הפיגוע לאחר שיצר קשר עם איש דת מוסלמי: "הובטחו לי חצי מיליון רובל, ביקשו ממני לירות באנשים, לא משנה מי היה שם".

בתוך כך, סוכנות הידיעות אעמאק של דאע"ש פרסמה את תמונתם של ארבעת המחבלים. זאת לאחר שאמש, הודעת קבלת אחריות לפיגוע הטרור בפאתי מוסקבה. "לוחמים של המדינה האזלאמית תקפו התכנסות גדולה של נוצרים בעיר קרסנוגורסק שבפאתי הבירה הרוסית מוסקבה והרגו ופצעו מאות וגרמו הרס רב למקום לפני שנסוגו לבסיסיהם בשלום", נאמר בהודעה. 

הבוקר (שבת) דווח בניו יורק טיימס כי ארצות הברית אספה במרץ מודיעין לפיו ISIS-K, מחוז ח'וראסאן של המדינה האסלאמית שבסיסה באפגניסטן תכננה מתקפה על מוסקבה, כך על פי גורמים רשמיים. "ISIS-K השתרש ברוסיה בשנתיים האחרונות", אמר קולין פ. קלארק, אנליסט ללוחמה בטרור בחברת ייעוץ ביטחונית שבסיסה בניו יורק. "ISIS-K האשים את הקרמלין בכך שיש לו דם מוסלמי על ידיו, תוך התייחסות להתערבויות של מוסקבה באפגניסטן, צ'צ'ניה וסוריה". 

ב-8 במרץ שגרירות ארצות הברית במוסקבה הזהירה מפני "מתקפה קרובה" שעלולה להתרחש בבירת רוסיה "השגרירות עוקבת אחר דיווחים לפיהם לקיצונים יש תוכניות קרובות לפגוע בהתקהלויות גדולות במוסקבה, כולל קונצרטים", נכתב בהודעת השגרירות האמריקאית. "אנו ממליצים לאזרחי ארצות הברית להימנע מהתקהלויות גדולות במהלך 48 השעות הקרובות". גורם בממשל האמריקאי, שדיבר בעילום שם, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "הזהרנו את רוסיה בהתאם להערכות שלנו". 

דוברת מטעם המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, אדריאן ווטסון, הדגישה כי "מוקדם יותר החודש, הממשל האמריקני החזיק במידע על אודות מתקפת טרור מתוכננת במוסקבה, שייתכן ותכוון כלפי התקהלויות ואסיפות גדולות, כגון הופעות. בעקבות המידע, מחלקת המדינה פרסמה אזהרה לאזרחים אמריקנים השוהים ברוסיה". כמו כן, ציינה ווטסון כי "הממשל שיתף את הרשויות ברוסיה במידע, בהתאם למדיניות ארוכת השנים שלנו בנוגע לחובה לספק אזהרה במצבים דומים".