סרטונים ששותפו באינטרנט בימים האחרונים מציגים שלושה גברים, שלטענת מוסקבה היו אחראים לפיגוע בעיריית כרכום ביום שישי, נעצרים על ידי קבוצת חיילים. אחד החשודים נראה על ברכיו, רועד כשידיו קשורות מאחורי גבו, ככל הנראה מודה בביצוע הטבח, שבו נהרגו יותר מ-140 בני אדם.

דאעש פרסם תיעוד של המחבלים מהפיגוע; פוטין הכריז על יום אבל לאומי
כשהוא רועד מפחד: אחד החשודים בפיגוע ברוסיה חשף פרטים חדשים

על פי הדיווחים, הוא צולם בזמן שהוחזק באזור בריאנסק לאחר שנמצא מתחבא על עץ בזמן שניסה לברוח לאוקראינה, אשר הכחישה בתוקף כל תפקיד במרחץ הדמים.

בסרטון נראה אחד החשודים ככל הנראה מודה כשהוא כורע כשידיו קשורות מאחורי גבו. הוא נשאל: 'מה בדיוק הוצע?', ועל כך הוא עונה: 'לעשות את הדברים האלה בשביל כסף'. החקירה ממשיכה: 'איזה דברים? מה בדיוק?'. הוא עונה: 'הדברים האלה, להרוג'. אז חייל שואל: 'להרוג את מי?'. הוא עונה: 'הם שלחו את המיקום [במסנג'ר הטלגרם]'.

זירת הפיגוע הקשה במוסקבה (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

האיש ממשיך ואומר שנאמר לו להיכנס למקום ולהרוג כל אחד, לא משנה מי הם. הוא אמר שהוא טס מטורקיה ב-4 במרץ וקיבל הנחיות מאנשים אלמונים באמצעות טלגרם לבצע את המתקפה בתמורה למיליון רובל [8,600 פאונד]. הוא טען שהוא עקב אחרי 'מטיף' מוסלמי בשם פארידוני שמסידין.

הוא אמר: 'הקשבתי לשיעורים, למדתי בטלגרם. עוזרו של המטיף הציע להרוג אנשים, והבטיח לי מיליון רובל'. חשוד עצור אחר אמר כי הובטחו לו 500,000 רובל [4,300 ליש"ט] עבור ביצוע המעשה, וקיבל 250,000 רובל [2,150 ליש"ט] בתשלום מראש. הוא הוסיף שיותר כסף נועד ל'הוצאות'. "הם סיפקו את הנשק בעצמם", אמר.

רגעי הדרמה במוסקבה (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

הפקודות הגיעו על ידי שליח טלגרם להרוג אנשים - 'לא משנה מי', אמר. הוא הוסיף: 'נתנו לי את מיקום הפיגוע'. בסרטון שני נראה אחד העצורים, שפניו נראות מכוסות בדם, נישא לאורך שביל על ידי גברים לבושים בציוד צבאי. גבר שלישי נראה בסרטון אחר כשידיו קשורות מאחורי גבו כשהוא יושב יחף על ספסל ונותן פרטים על הטבח.