מייק פומפיאו, שר החוץ לשעבר של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, הצהיר אמש (שבת), כי הוא: "תומך בפעולה ברפיח. אנו תומכים במשימתה של ישראל לניצחון מוחלט על חמאס".

דאעש פרסם תיעוד של המחבלים מהפיגוע; פוטין הכריז על יום אבל לאומי
כשהוא רועד מפחד: אחד החשודים בפיגוע ברוסיה חשף פרטים חדשים

כזכור, טראמפ אמר בשבוע שעבר בפודקסט בהנחיית עוזרו לשעבר בבית הלבן, סבסטיאן גורקה, שכל אדם יהודי שמצביע לדמוקרטים "שונא את הדת שלו" ושונא "את כל מה שקשור בישראל". זאת לאחר שנשאל על הביקורות שהופנו לראש הממשלה בנימין נתניהו על ידי ממשל ביידן ומנהיג הרוב בסנאט של ארה"ב צ'אק שומר.

טראמפ תקף ישירות את שומר, נבחר הציבור היהודי הבכיר ביותר בארה"ב, שמתח לאחרונה ביקורת על ממשלת נתניהו, וקרא בנאומו בסנאט לבחירות חדשות בישראל.

דונלד טראמפ על ישראל, בריאיון בפוקס ניוז (צילום :פוקס ניוז)

הוא אמר: "אל תשכח, כשאתה רואה את ההפגנות הפלסטיניות האלה, אפילו אני, אני נדהם מכמה אנשים נמצאים בצעדות האלה. וחבר'ה כמו שומר רואים את זה, בעיניו זה קולות בקלפי. אני חושב שמדובר יותר בהסתכלות על הקולות יותר מכל דבר אחר, כי הוא תמיד היה פרו-ישראלי. הוא מאוד אנטי-ישראלי עכשיו".

מנגד בסוף השבוע טען פרשן מעריב שלמה שמיר, כי הקונספציה לפיה טראמפ טוב לישראל אינה רק מופרכת – אלא גם מסוכנת, מאיימת והרסנית לארה"ב, לעולם החופשי, ובעיקר לישראל.

לפחות 63% מיהודי ארה"ב אמרו כי הם מרגישים פחות בטוחים בארה"ב כיום. לפי דו"ח שפרסם בחודש שעבר הוועד היהודי האמריקאי, הליגה נגד השמצה עקבה אחר סך של 3,283 תקריות אנטישמיות בשלושת החודשים שלאחר התקפות חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, כך דיווח CNN בעבר. מדובר על עלייה של 361% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

בנימין נתניהו לאחר שיחה עם ג'ו ביידן (צילום: דוברות ראש הממשלה)

בנוסף, לפי הסקר של מרכז המחקר Pew מ-2020, אמריקאים יהודים היו במשך עשרות שנים מחוז המזדהה עם הדמוקרטים על פני הרפובליקנים בפער גדול. בעוד שיהודים אורתודוקסים נוטים לרפובליקניות, יהודים אמריקאים מזרמים אחרים, כולל הרפורמים והשמרנים, הזדהו עם המפלגה הדמוקרטית או נטו אליה.