ראש ממשלת צרפת, גבריאל אטאל, הודיע הלילה (ראשון) על העלאת הכוננות לרמה הגבוהה ביותר של "התקפת חירום", וזאת אחרי ישיבה של מועצת הביטחון הלאומית בהובלת הנשיא עמנואל מקרון בשל הפיגוע במוסקבה.

למרות הודאת דאע"ש: רוסיה מסרבת להאמין ורומזת על החשודה המרכזית
כשהוא רועד מפחד: אחד החשודים בפיגוע ברוסיה חשף פרטים חדשים

אירוע ירי ברוסיה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
אירוע ירי ברוסיה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"בהתחשב בקבלת האחריות של המדינה האסלאמית והאיומים כלפי המדינה שלנו, החלטנו להעלות את רמת הכוננות לגבוהה ביותר", עדכן ראש הממשלה אטאל.

כזכור, במהלך הפיגוע ברוסיה נרצחו לפחות מ-137 בני אדם במתחם תיאטרון סמוך למוסקבה. ארגון הטרור דאע"ש לקח את האחריות על הפיגוע שבוצע טנכתב כי "לוחמים של המדינה האסלאמית תקפו התכנסות גדולה של נוצרים, הרגו ופצעו מאות וגרמו להרס רב במקום, לפני שנסוגו לבסיסיהם בשלום". עם זאת, ברוסיה סתרו את ההודעה, וטענו כי "מדובר בפייק". 

זירת הפיגוע ברוסיה (צילום: Sergei Vedyashkin/Moscow News Agency/Handout via REUTERS)
זירת הפיגוע ברוסיה (צילום: Sergei Vedyashkin/Moscow News Agency/Handout via REUTERS)

בתוך כך, בניו יורק טיימס דווח כי ארצות הברית אספה במרץ מודיעין לפיו ISIS-K, מחוז ח'וראסאן של המדינה האסלאמית שבסיסה באפגניסטן תכננה מתקפה על מוסקבה, כך על פי גורמים רשמיים. "ISIS-K השתרש ברוסיה בשנתיים האחרונות", אמר קולין פ. קלארק, אנליסט ללוחמה בטרור בחברת ייעוץ ביטחונית שבסיסה בניו יורק. "ISIS-K האשים את הקרמלין בכך שיש לו דם מוסלמי על ידיו, תוך התייחסות להתערבויות של מוסקבה באפגניסטן, צ'צ'ניה וסוריה".