נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ התראיין היום (שני) לעיתון 'ישראל היום' ושוחח על המרוץ השלישי שלו לנשיאות, היריבות מול הנשיא המכהן ג'ו ביידן, על מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. בנוסף, הנשיא לשעבר פרש את משנתו מדוע ישראל אינה מתנהלת נכון במלחמת חרבות ברזל.

לא חדלה משליחת זרועות התמנון: סוכלה הברחת נשק איראנית ליהודה ושומרון
במפלגתו של סער מחדדים את האיום: "בשבוע הבא לא נהיה חלק מהממשלה"

בפתח הראיון אמר טראמפ: "אתם צריכים לסיים את המלחמה שלכם. אתם צריך לסיים את זה. אתם חייבים לעשות את זה, ואני בטוח שתעשו את זה. אנחנו צריכים להגיע לשלום. אנחנו לא יכולים שזה יימשך. ישראל צריכה להיות מאוד זהירה, כי אתם מפסידים הרבה מהעולם. אתם מאבדים הרבה תמיכה. אתם צריכים לסיים, לעשות את העבודה ולהתקדם לשלום. אתם צריכים להמשיך לחיים נורמליים עבור ישראל ועבור כל האחרים".

"מה שראיתי ב־7 באוקטובר, היה אחד הדברים העצובים ביותר שראיתי אי פעם", המשיך. צריך להיות משוגע או טיפש לא לפעול כפי שישראל פעלה. זו הייתה התקפה מחרידה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ. קרדיט: רשתות חברתיות (צילום :רשתות חברתיות)

"אני חושב שישראל עשתה טעות גדולה שראיתי כל לילה", אמר הנשיא לשעבר על תיעודי התקיפות בעזה של דובר צה"ל. "רציתי להתקשר ולהגיד 'אל תעשו את זה'. כי נדמה שמשרד הביטחון הישראלי מראה את התמונות האלה, את היריות בתנועה, פצצות שמוטלות לתוך בניינים בעזה. ואמרתי, 'זה דיוקן נורא. זו תמונה רעה לעולם'".

בנוגע להצהרתו של צ'אק שומר על נתניהו, אמר טראמפ: "אני חושב שזה דבר נורא לעשות. כי זה מוריד את כל המומנטום שלכם. כי הם (אויבי ישראל) רואים, רואים את הממשלה, רואים את האנשים וזה מלמד על פיצול גדול מצד ארה"ב. אתם צריכים לקבל תמיכה. ואין את התמיכה שהייתה לכם. פעם, לפני 15 שנה, לישראל היה הלובי הכי חזק. אם היית פוליטיקאי לא יכולת להגיד שום דבר רע על ישראל. זה היה סוף הקריירה הפוליטית שלך. היום זה כמעט הפוך. לא ראיתי דבר כזה".

"יש לך את AOC פלוס שלוש מהמטורפות (חברת בית הנבחרים אלכסנדריה אוקזיו קורטז ושותפותיה בפלג האנטי ישראל במפלגה הדמוקרטית, ע"ל א"כ)", המשיך. "וכל מה שהם עושים זה לדבר רע על ישראל. והם שונאים את ישראל ואת העם היהודי, והם לגמרי פתוחים לגבי זה. תראה מה אומרת ראשידה טאליב. הם באמת שנאים את העם היהודי. אז ישראל צריכה לקבל אהבה, ישראל צריכה להשתפר עם קידום יחסי הציבור, כי כרגע הם נפגעים מאוד במובן של יחסי ציבור".

בני גנץ מאיים בפרישה מהממשלה ברקע חוק הגיוס (צילום :דוברות בני גנץ)

"אני מאשים את ביידן ב-7 באוקטובר כי אין לחמאס שום כבוד כלפיו", הסביר טראמפ. "הוא לא יכול לחבר שני משפטים ביחד. הוא לא יכול לדבר. הוא אדם מאוד מטומטם. הוא אדם מטומטם. מדיניות החוץ שלו לאורך 50 שנה הייתה איומה. הם ראו בו נשיא חלש ולא יעיל, והם עשו מתקפה שלעולם לא היו עושים אם אני הייתי שם".

הוא הוסיף, כי: "ביידן אינו חבר של ישראל. כי אם ביידן היה ידיד של ישראל, 7 באוקטובר לא היה קורה לעולם. תשכחו ממה שקרה אחרי 7 באוקטובר. 7 באוקטובר לא היה קורה לעולם, אם ביידן, כלומר הנשיא, היה חבר. אם היה לך את הנשיא המתאים, זה לא היה קורה".

כאשר נשאל אם יגיע לישראל, ענה: "אשמח לעשות את זה. שם אני מקבל 98 אחוזי תמיכה. פה לא. פה יש הרבה יהודים שנלחמים בישראל. תראה את ה'ניו יורק טיימס'. זו משפחה יהודית. אני חושב שהם שונאים את ישראל. אני רואה מה הם כותבים. זה נורא. היהודים השמרנים אוהבים אותי ואוהבים את ישראל. הם נהדרים".

שר הביטחון יואב גלנט לפני ההמראה לוושינגטון (צילום :אלעד מלכה)

"איך אדם יהודי יכול להצביע לקמלה האריס?", תהה טראמפ בסוף הראיון. "אתה מסתכל על הבחור הזה (ביידן), הוא לא יכול לרדת במדרגות, הוא לא יכול לחצות חדר, הוא לא מוצא את היציאה מהבמה שבה יש חמישה סטים שונים של מדרגות. אז אולי יש לך את קמלה האריס (כנשיאה), אם זה לא יסתדר. יש לך אותה עכשיו. היא תומכת באויב, וגם הוא תומך באויב".