דונלד טראמפ ממשיך לחייך: בית משפט לערעורים בניו יורק קבע היום (שני)  כי הנשיא לשעבר יצטרך לשלם ערבות של 175 מיליון דולר בתוך עשרה ימים, וזאת במקום סכום העתק של 464 מיליון דולר שטראמפ נדרש לשלם עד היום כדי למנוע מהתביעה להחרים את הנכסים שלו בשל הרשעתו במרמה.

"רציתי להתקשר אליכם": טראמפ חושף מדוע ישראל אינה מתנהלת נכון במלחמה
"שתי זכיות מרגשות": טראמפ התרברב בהישגיו, ביידן מיהר לעקוץ

חמשת שופטי בית המשפט לערעורים פסקו כי טראמפ מקבל עשרה ימים כדי להפקיד סכום של 175 מיליון דולר בעת שהוא מערער על הרשעתו במשפט המרמה האזרחי. בנוסף, הפסיקה גם מתירה לטראמפ ולבניו, דונלד ג'וניור ואריק, להמשיך ולנהל עסקים במדינת ניו יורק ואף לקבל הלוואות ממוסדות פיננסיים.

לפני חצי שנה, קבע בית המשפט המדינתי כי טראמפ ביצע מרמה מכוונת מול בנקים וחברות ביטוח במשך שנים במטרה לנפח את השווי של האימפריה העסקית שלו והורה לבטל את הרישיון העסקי של ארגון טראמפ במדינת ניו יורק. בעקבות זאת, נקבע כי טראמפ חייב לשלם עד היום קנס של 454 מיליון דולר, בנוסף לריבית של מאה מיליון דולר, או שהתובעת המדינתית, לטיטיה ג'יימס, תוכל לבקש צו להחרמת נכסים של ארגון טראמפ, כולל גורדי שחקים במנהטן.

טראמפ, שגם נדרש לשלם קנס של עשרות מיליוני דולרים אחרי שהפסיד במשפט הדיבה מול אי. ג'יין קרול, הודה כי הוא מתקשה לגייס את הסכום והעריך כי ייאלץ למכור נכסים שלו. היום, אחרי הפסיקה, הנשיא לשעבר לא הסתיר את שביעות רצונו ואמר כי הוא ישלם את הסכום "במזומן או באגרוב חוב או כל מה שצריך" במסגרת פרק הזמן שקיבל. הוא גם תקף את השופט ארתור אנגורון, שקבע את גובה הקנס ואמר כי "מה שהוא עשה לא היה צריך לקרות אף פעם".

במקביל לפסיקה המשמחת, טראמפ קיבל גם חדשות לא טובות כאשר השופט חואן מרצ'ן קבע כי המשפט הפלילי על תשלום דמי השתיקה לשחקנית הפורנו לשעבר, סטורמי דניאלס, יחל ב-15 באפריל. אם המשפט לא יידחה שוב, זו תהיה הפעם הראשונה שבה נשיא לשעבר עומד לדין פלילי וזה יהיה הראשון מבין ארבעת המשפטים הפליליים נגד טראמפ שייצא לדרך.

כצפוי, טראמפ - שיהיה מועמד הרפובליקנים בבחירות לנשיאות - תקף את ההחלטה וכינה אותה "מקרה טהור של הטרדת מצביעים והתערבות בבחירות". "אפשר היה להביא את התיק הזה לפני שלוש שנים וחצי והם החליטו לחכות עד עכשיו, בדיוק בזמן מערכת הבחירות, כדי שאני לא אוכל לעשות את הקמפיין", התריס.