נריה קראוס, שליחת חדשות 13 לארה"ב, התראיינה הבוקר (שלישי) ב-103FM, והתייחסה לסערה המדינית שהתעוררה אתמול בעקבות אי הטלת הוטו האמריקאי במועצת הביטחון, וביטול המשלחת הישראלית ע"י ראש הממשלה בנימין נתניהו. "המשבר עמוק מאוד, אני חושבת הכי גדול שבוודאי ראינו מאז שבעה באוקטובר", ציינה. 

בשידור חי באתר מעריב: ועידת העסקים של 2024 יוצאת לדרך
עתיד הממשלה מונח על הכף: חוק הגיוס יעלה לאישור השרים

עוד הוסיפה בנושא כי "בעיקר, המילה 'אכזבה', קצת שחקנו אותה בהיבט של ביידן על ממשל נתניהו, זה קצת מיאוס מההתנהלות, מהאופן שבו דברים קורים. במקום לשלוח אנשי מקצוע רציניים שולחים את הדמויות הפוליטיות של ראש הממשלה נתניהו. לפי גורמים אמריקאים, הם רואים את זה כמהלך פוליטי של נתניהו, שמנסה לעזור לקריירה הפוליטית שלו בישראל, שהוא חיפש את הדרך שבה הוא יוכל לייצר משבר עם ביידן". 

לטענתה, בצד האמריקאי ישנה שביעות רצון מפגיעה פוליטית בנתניהו: "צריך להבין פרקטית שהם ניסו להביא הצעה וזה לא צלח. הם רואים את עצמם כמי שלא יכולים כל הזמן להטיל וטו. ברור שלאמריקנים זה ממש טוב מה שאי הטלת הוטו עושה לנתניהו. בדיפלומטיה כמו בדיפלומטיה - עצם המהלך אומר הרבה. גם גורמים ישראלים עוד לפני ההצעה חשבו שהיא סבירה מבחינת ישראל. בגדול, נכון, ברור שיש כאן מהלך, לביידן כבר נמאס". 

כמו כן, העריכה את תוצאות ביקורו של שר הביטחון יואב גלנט בארצות הברית: "העיתוי אמנם קשוח לגלנט, אבל מצד שני, הם רואים אותו כשפוי בממשלה. עונה על שאלות על רפיח, מדבר על טקטיקה. הוא שומע מבלינקן שהם מתנגדים למבצע קרקעי רחב ברפיח, ויכול להיות שכן ימצאו את השדה המשותף בו אפשר לפעול. הדבר שהכי מדאיג כרגע הוא שנראה שנתניהו דוהר לעבר יצירת משבר יותר גדול עם ביידן".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm