בצל המשבר בין ישראל לארצות הברית, לאחר אי הטלת הווטו האמריקאי במועצת הביטחון וביטול המשלחת הישראלית ע"י ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט נפגש בוושינגטון עם שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין. ב"וול סטריט ג'ורנל" האמריקאי חשפו מספר פרטים חדשים על הפגישות של השניים בצל המתיחות. 

אחרי חיסול 7 מחבלים בלבנון: עשרות שיגורים לצפון, הרוג מפגיעה במפעל בק"ש
"המלחמה מתארכת לצרכים פוליטיים ולא צבאיים, עוד יגידו שבגללה אין בחירות"

כמו כן ועל אף ההערכות, המאמץ העיקרי של האמריקאים במהלך השיחות לא התמקד בניסיון לעצור את הכניסה הישראלית לרפיח. הדיונים בין גלנט לצמרת הביטחונית בארה"ב התמקדו בנושא פינוי העזתים מהאזור.

שר הביטחון יואב גלנט לפני ההמראה לוושינגטון (צילום :אלעד מלכה)

עוד דווח כי הטון של האמריקאים היה חריף בהרבה מהעבר, תוך שהם מזהירים את ישראל מפעולה כוללת באזור, יחד עם זאת שהמאמץ העיקרי מצידם התבטא כאמור בניסיון למצוא פיתרון לפינוי העזתים מהאזור.  

על רקע הרעת היחסים בין נתניהו לנשיא ארה"ב במהלך חודשי המלחמה, היחסים בין גלנט למקבילו האמריקאי נותרו חזקים, כך דווח בכלי התקשורת המקומי. עוד נטען כי השניים שוחחו לא פחות מ-40 פעמים, מאז תחילת הטבח הרצחני שביצעו מחבלי החמאס בישראל. 

בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90,פול)
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90,פול)

כזכור, ראש הממשלה ביקר בחריפות את האמריקאים, לאחר שהחליטו שלא להטיל וטו על ההצעה במועצת הביטחון להביא לסיום המלחמה. "נסיגה זו פוגעת גם במאמץ המלחמתי וגם במאמץ לשחרור החטופים, משום שהיא נותנת לחמאס תקווה שהלחץ הבינלאומי יאפשר להם לקבל הפסקת אש ללא שחרור חטופינו", ציין. 

בכירים אמריקאים טענו כי נתניהו בחר ליצור משבר עם ארה״ב מסיבות פוליטיות פנימיות. עוד דיווח כי ביום ראשון בלילה וביום שני בבוקר הבית הלבן קיים שיחות עם יועצי נתניהו לגבי הצעת ההחלטה שתובא להצבעה במועצת הביטחון והבהיר כי ארה״ב צפויה להימנע ולא להטיל וטו, כך דיווח העיתונאי ברק רביד ב"וואלה!". עוד דווח כי הבית הלבן הדגיש בפני יועציו של נתניהו כי הימנעות האמריקנית אינה מהווה שינוי מדיניות מצד ארה״ב לגבי התנאים הנחוצים להפסקת אש וכי ממשל ביידן אינו רואה את ההחלטה כמחייבת.