ארה"ב ובריטניה ממשיכות בלחימה הפיננסית נגד חמאס: שתי המדינות הטילו היום (רביעי) סנקציות בשל סיוע לטרור נגד שני אישים ושלוש ישויות שממלאים תפקיד מרכזי בגיוס כספים עבור ארגון הטרור הפלסטיני.

אחרי מרוואן עיסא: האם צה"ל חיסל בכיר נוסף בחמאס?

"האוצר המודיעיני" נחשף: כך הפך חמאס את בית החולים שיפא לבסיס טרור | צפו

משרד האוצר האמריקאי ומשרד החוץ הבריטי הכניסו לרשימת הסנקציות את אתר האינטרנט "עזה עכשיו", שהחל לגייס כספים עבור חמאס אחרי מתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר, ואת המנהל והמייסד שלו, מוסטפה עיאש, בשל הענקת סיוע פיננסי, חומרי וטכנולוגי לארגון טרור.

במקביל, הוטלו סנקציות על אוזמה סולטנה, אזרחית בריטניה, ועל שתי חברות שלה - Al-Qureshi Executives ו-Aakhirah Limited, בשל העברת אלפי דולרים ל"עזה עכשיו" ומאחר שהציגו את "עזה עכשיו" בתור גוף שותף לצורך גיוס תרומות אחרי ה-7 באוקטובר.

בעקבות הכנסתם לרשימת הסנקציות על פעילות טרור, הוקפאו הנכסים של חמשת המוכרזים בשטחי ארה"ב ובריטניה ונאסר לקיים עמם קשרים פיננסיים כלשהם.

"משרד האוצר נותר מחויב להחליש את היכולת של חמאס לממן את פעולות הטרור שלו, כולל באמצעות קמפיינים לגיוס תרומות ברשת האינטרנט שמבקשים להעביר כספים ישירות לתנועה", אמר תת שרת האוצר לענייני טרור ומודיעין פיננסי, בריאן אי. נלסון. "ארה"ב, בשיתוף פעולה קרוב עם שותפינו הבריטים, תמשיך להשתמש בכל הכלים שברשותנו כדי לשבש את היכולת של חמאס להוציא לפועל עוד התקפות".

הברונית ויר ממשרד האוצר הבריטי הדגישה כי "בריטניה והשותפות שלה מחויבים לקטוע את מקורות המימון של חמאס, הג'האד האסלאמי הפלסטיני ושל כל האחרים שתומכים בפעילות טרור שמונעת שלום בר קיימא במזרח התיכון".

"לא נהסס לנקוט בפעולה נגד מי שמנצלים את ההגינות של המערכת הפיננסית של בריטניה, את הכלכלה הנרחבת שלה ומאיימים על הביטחון הלאומי שלנו", הצהירה.