בתקשורת הבריטית מדווחים היום (חמישי) כי הממלכה לא תוכל להילחם ברוסיה יותר מחודשיים, כך הודה סגן ראש מטה ההגנה במדינה. סגן גנרל רוב מגוואן אמר כי "הכוחות המזוינים יצטרכו לנהל את הסיכון המבצעי הכרוך בחוסר במשאבים הרצויים".

לאחר שהאשים את אוקראינה בפיגוע: פוטין החליט לשבור את הכלים

גרנט שאפס, שר ההגנה, אמר לחברי הפרלמנט הבריטי כי הוא לחץ על רישי סונאק וג'רמי האנט להוציא עוד כסף על הגנה בתקציב האחרון, אך לא הצליח. כשהופיע בפני חברי פרלמנט בוועדת ההגנה של קומון, אמר קצין הנחתים המלכותי הבכיר: "היינו מאוד ברורים שסכום הכסף שאנו מוציאים על תחמושת כרגע לא מספיק, בכל התחומים, מול האיומים שעומדים בפנינו".

כשאמר לו מארק פרנסואה, שר ההגנה, כי בריטניה "לא יכלה להילחם בפוטין במשך יותר מחודשיים במלחמת ירי מלאה כי אין לנו את התחמושת ואת עתודות הציוד לעשות את זה, זה נכון, לא?", סר רוב הודה שזה נכון.

רישי סונאק, בני גנץ (צילום: דוברות השר )
רישי סונאק, בני גנץ (צילום: דוברות השר )

השר שאפס הבהיר כי בסכסוך כזה סביר שיצטרפו בעלות ברית של נאט"ו שיוכלו לגבור קולקטיבית על רוסיה, ולא על ידי בריטניה בלבד.

השר שאפס אמר: "לאנשים שצופים ושומעים שבריטניה לא מוכנה למלחמה בלעדית עם רוסיה, חשוב להבין שבגלל שאנחנו בנאט"ו וקיים סעיף 5 (הסכם הגנה הדדי), לעולם לא נהיה במצב שכזה".

"מלחמת רוסיה-אוקראינה היא כנראה מלחמת המל"טים האמיתית הראשונה ואני לא חושב שאי פעם נראה שוב מלחמה שאינה כוללת רחפנים", אמר.

השר שאפס הסביר: "מל"טים סותרים את העובדות הרגילות של מלחמה. בדרך כלל, עם כל התפתחות ודור חדש של נשק, המחיר הולך ומתייקר כדי להיות בעל השפעה קטלנית, אבל למעשה רחפנים, שעולים לפעמים כמה אלפי פאונד, יכולים להיות קטלניים ביותר". עם זאת, הוא הזהיר כי "לוחמה בסיסית ותחמושת" נותרו חשובים בכל סכסוך עתידי.