"רוצח עם", "דם על הידיים שלך", "חזיר מלחמה" - אלה רק חלק מהקריאות שנקראו הלילה (שישי) לעבר ג'ו ביידן בעצרת גיוס כספים בניו יורק. לפחות מפגין אחד נעצר על ידי המשטרה המקומית.

לחימה פיננסית: ארה"ב ובריטניה הטילו סנקציות על מגייסי תרומות לחמאס‎

מספר גלי מחאה הפריעו לכנס גיוס כספים שערך ג'ו ביידן ברדיו סיטי מיוזיק. באירוע השתתפו מנהיגי המפלגה, כולל הנשיאים לשעבר ברק אובמה וביל קלינטון, וגם מספר אמנים מוכרים כגון קווין לטיפה, ליזו ולאה מישל. מחיר כרטיס לאירוע נע בין 250 ל-500,000 דולר.

המפריעים הפריעו לפאנל ובמקביל התקיימה מחאה מחוץ לאירוע. הקהל הגיב בשריקות בוז, ולאחר שנתפסו על ידי האבטחה, הנשיא ביקש לשחרר אותם.

"לא, תקשיבו. אתם לא יכולים לדבר כל הזמן. לפעמים אתם צריכים להקשיב", אמר אובמה בשלב מסוים, ופנה אל המפגינים, "אתם לא יכולים פשוט לדבר ולא להקשיב". את הדיון בין שלושת הנשיאים הדמוקרטיים הנחה סטיבן קולבר. בסך הכל היו שש הפרעות במהלך הפאנל של קולבר.

ברק אובמה והכלב בו (צילום: רויטרס)
ברק אובמה והכלב בו (צילום: רויטרס)

"מאות ליברלים הוליוודיים מטורללים יהיו שם, והם יפתחו את הארנקים שלהם כדי לממן את הרס ארצנו!" נכתב באימייל לגיוס כספים בקמפיין טראמפ ביחס לאירוע. לבידן יש יתרון פיננסי משמעותי על טראמפ, למרות הסקרים האחרונים שמראים כי הנשיא לשעבר מוביל את המירוץ לבחירות 2024 באמריקה. קמפיין ביידן דיווח על 155 מיליון דולר במזומן נכון לחודש זה והנשיא גייס 53 מיליון דולר במהלך החודש האחרון.