הסכסוך בין משפחות הפשע חייא ומוסלי מסלים: הישראלי שלום אביטן (36) נעצר באופן חריג במלזיה, מדינה שאין לישראל יחסים דיפלומטיים איתה, כפי שהודיעה אמש המשטרה במדינה. עוד נמסר כי ברשותו נמצאו שישה אקדחים ו-200 קליעים. אביטן טען כי נכנס למדינה כדי לחסל ישראלי אחר.

ישראלי חמוש נעצר במלזיה, וטען שהגיע לבצע "חיסול מסתורי"

כזכור, הרשויות במלזיה התעקשו כי לא מדובר באירוע פלילי וכי מדובר לטענתם בסוכן מודיעין ישראלי שנכנס למדינה כתייר. "אנחנו לא קונים את הסיפור שלו", אמר המפכ"ל במלזיה, "מה שגרוע יותר כאן הוא שהמעצר התרחש במהלך הסכסוך המתמשך בין פלסטין לישראל, ואנו ערניים לביטחונם של ראש הממשלה, המלך ואח"מים אחרים שאת ביטחונם אנחנו צריכים לקחת בחשבון".

כמו כן, ציין המפכ"ל המלזי כי "אנו לא שוללים את האפשרות של השתייכותו של החשוד למודיעין הישראלי. גם החקירות המתנהלות מובילות לכיוון הזה".

הסכסוך המדמם והבלתי נפסק בין ארגוני הפשע של ערן חייא לאחים מוסלי וספיחיהם, חוצה גם יבשות והשבוע כך עולה הגיע כאמור למלזיה, המדינה שלישראל אין קשרים בינלאומיים איתה.

שלום אביטן, אחד היעדים של היחידה המרכזית (ימ"ר) במשטרת מחוז תל אביב ומי שמזוהה עם אנשיהם של האחים מוסלי, נעצר בשישי בערב על ידי שוטרים מקומיים לאחר שבתיקו , כך לטענת המשטרה במלזיה נמצאו שישה נשקים טעונים, מחסניות וכדורים. אביטן, נעצר במלון ג'לאן אמפנג  שבו שהה , כשברשותו דרכון צרפתי ודרכון ישראלי. 

חשוב לציין כבר עתה כי מלזיה, מדינה מוסלמית, אוסרת כניסת ישראלים ולכן הגעתו לשם הרימה גבות.

אלא, שבמסגרת חקירתו סיפר אביטן. "הגעתי לכאן כדי לחסל עבריין ישראלי שאיתו אני מסוכסך". לא ברור עם אביטן, נקב בשמו של אותו עבריין, אבל בירור קצר מוביל היישר אל ראש ארגון הפשע חייא, השוהה בחצי השנה האחרונה במלזיה כשהוא מחזיק בדרכון אמריקאי. 

בשבועות האחרונים התרחשו מספר אירועים פליליים חמורים בגזרת מחוז תל אביב ומחוז מרכז, שעה שלעבר מספר בניינים וחצרות בתים, בין אם בשכונת בבלי היוקרתית שם מתגורר בשנים האחרונות אביטן, בין עם בתל אביב או בכפר סבא, הושלכו רימונים ומטענים שחלקם לפחות הסבו נזקים לא מבוטלים. אגב, גם לעבר ביתו של מוסלי בסביון בוצע ירי לאחרונה וזאת אחרי מעצר שבעה מאנשיו של חייא באשמת ניסיון חיסול של אלי מוסלי ועד מדינה שהופלל בפרשה.

"זה סכסוך הרבה יותר מסובך והרבה יותר מורכב ממה שחושבים", אומר גורם המעורה בפרטים למעריב. "ערן חייא, לא פרייאר וגם האחים מוסלי לא. זה עניין של מלחמה על כבוד ויוקרה ולא על כסף כי לשניהם יש ובארגזים. פה זה כבר עניין של מי יותר חזק. במלחמה כזאת, מגיעים גם אל המעגל השני והשלישי של המעורבים כדי להטיל אימה ולהעביר מסרים. חייא, מגיע אל כל מקום שבו מוסלי נמצא ומוסלי מבחינתו, לרבות אביטן מנסים לחסל אותו בינתיים ללא הצלחה. חייא ניצל לפני מספר חודשים מירי ובחור שהיה לידו נפצע ועכשיו נראה כי אביטן ניסה לצייד שכירי חרב בנשקים ולשכור את שירותיהם לבצע את המשימה שהייתה גורמת לתדהמה בעולם הפשיעה בישראל. המזימה הזאת כמו גם הניסיון הקודם בדובאי לא צלחו".

גורם במשטרה מספר. "חייא, מחליף מקומות ומדינות שלא פשוט לעקוב אחריו. הוא גם דואג לשהות במדינות שאין להם הסכמי הסגרה או יחסים בינלאומיים עם ישראל כדי הימ"ר של תל אביב ישימו עליו את היד. למשטרה יש סבלנות וארגוני הפשיעה חיים על קוצר זמן, על אמוציות ועל פחד שמניע אותם יותר מהכל. 'הקם להורגך השכם להורגו' זה מוטו עבורם ולא מן הנמנע כי עכשיו אביטן יהיה יעד של חייא".

התקשורת במלזיה דיווחה כאמור כי אזרח ישראלי בן 36, נעצר שלשום במדינה וטען כי נכנס למדינה כדי לבצע "חיסול מסתורי", כאשר לאחר מכן הודה כי התכוון להתנקש בישראלי אחר שנמצא במדינה. המקרה מוכר למשרד החוץ בירושלים.

הרשויות במלזיה התעקשו כי לא מדובר באירוע פלילי וכי מדובר לטענתם בסוכן מודיעין ישראלי שנכנס למדינה כתייר. "אנחנו לא קונים את הסיפור שלו", אמר המפכ"ל במלזיה, "מה שגרוע יותר כאן הוא שהמעצר התרחש במהלך הסכסוך המתמשך בין פלסטין לישראל, ואנו ערניים לביטחונם של ראש הממשלה, המלך ואח"מים אחרים שאת ביטחונם אנחנו צריכים לקחת בחשבון".

כמו כן, ציין המפכ"ל המלזי כי "אנו לא שוללים את האפשרות של השתייכותו של החשוד למודיעין הישראלי. גם החקירות המתנהלות מובילות לכיוון הזה".

במשטרת ישראל קיבלו עדכון על מעצרו של אביטן, ומעבר לעובדה שהוא יגרום לימ"ר תל אביב לעשות חישוב מסלול מחדש וגם תוכנית פעולה כדי למנוע פגיעה בחפים מפשע או לא מסייע לה בעבודה.