נשיאת פרו דינה בולוארטה חשודה ב"התעשרות בלתי חוקית" - שוטרים פרצו לביתה היום (שבת) במסגרת חקירה של החזקת שעוני יוקרה לא מוכרזים. הנשיאה נחקרת בעקבות השמטת הצהרת נכסים - הצהרת נכסים ורכוש הם חובה לכל עובדי המדינה בפרו.

בהלה בטיסה מישראל לארה"ב: שבעה נפצעו קל לאחר שהמטוס שינה את מסלולו
מלחמה באירופה מתקרבת? ראש ממשלת פולין: "האיחוד לא מוכן לכך"

לפי המשטרה בפרו, הנשיאה הזמנית לא הייתה בבית באותו הזמן - ועורך דינה שיתף שהיא נמצאת בארמון הממשלה. עם זאת, לא הייתה אבטחה או תנועה בארמון וכעת מקום הימצאה אינו ידוע. הפרקליטות בפרו פתחה בחקירה באשר ל"התעשרות שלא כדין", ובדיווחי המשטרה נאמר כי כ-40 גורמי ממשלה היו מעורבים בפשיטה על ביתה.

לפי הדיווחים, היא חשודה שהחזיקה אוסף בן 15 שעוני יוקרה לא מדווחים - בזמן ששירתה כשרה וסגנית נשיא במדינה 2021 לדצמבר 2022. השעונים עשויים מ-18 קראט, ומדובר גם בשעון ורוד אחד. הדבר התגלה כשהתקשורת זיהתה שלושה "רולקסים" על פרק כף ידה בזמנים שונים, ואת שאר השעונים איתרו את לאחר שנברו בארכיון ואספו את כל נאומיה.

שוויו של רולקס משובץ יהלומים מוערך ב-19 אלף דולר. תחילה, היא טענה לבעלות על רולקס אחד, שנרכש באמצעות "רווחים אישיים" בגיל 18 - ודחתה את התקשורת בטענה "לא להתעמק בעניינים אישיים". הטענות לשחיתות מגיעות לאחר שמבקריה מאשימים את ממשלתה שדוחה את הדרישות לבחירות מוקדמות, וזאת בזמן שהיא עובדת עם חברי הקונגרס על חוקים שמאיימים לערער את עצמאות מערכת המשפט בפרו.

זו אינה הפעם הראשונה שבה היא מסתבכת, אך נראה שהפעם מדובר בהסתבכות גדולה יותר - למרבה האירוניה. בינואר בשנה שעברה, נפתח תיק בבית המשפט בפרו נגדה ונגד חברי הקבינט בגין רצח עם. נטען, כי התקיים דיכוי אלים של מחאות שביקשו להדיח אותה מהשלטון - מה שהוביל למותם של 45 בני אדם, ולפציעתם של עשרות.

מפגינים בפרו חוסמים מסילת רכבת בעקבות הדחתו ומעצרו של הנשיא לשעבר פדרו קסטיו (צילום: רויטרס)
מפגינים בפרו חוסמים מסילת רכבת בעקבות הדחתו ומעצרו של הנשיא לשעבר פדרו קסטיו (צילום: רויטרס)

היא הושבעה לתפקיד בדצמבר 2022 וצפויה לכהן עד יולי 2026. היא הושבעה לתפקיד לאחר שהקונגרס הדיח את הנשיא פדרו קסטיו - שהביע כוונה לפזר אותו ולבצע הפיכה שלטונית במדינה. מדובר בנשיאה האישה הראשונה בהיסטוריה של פרו, והנשיאה השישית בפחות מחמש שנים.