שניים מהחברים היהודים בבית הלורדים הבריטי יצאו נגד עמיתם, שר החוץ הלורד דיוויד קמרון, בשל החרפת הטון נגד ישראל והאיומים להשעות את מכירות הנשק והדגישו, כי "אין שום אפשרות מלבד צורך להביס את חמאס". הלורד פאניק, שחזר מביקור בישראל לפני ימים אחדים, הזהיר בשיחה עם הטלגרף, כי "יש חשש שמשרד החוץ מתחיל לאבד את המיקוד הראוי".

חשש במצרים: מחבלי חמאס ימלטו לסיני במהלך הפעילות הישראלית ברפיח
"המקום הקטלני ביותר בעולם": ארגון עיתונאים עולמי הגיש תלונה נגד ישראל

"הראייה העיקרית היא הכישלון להכיר בכך שלישראל אין שום ברירה מלבד להמשיך את המלחמה נגד חמאס - תוך הדגשה שזו לא מלחמה נגד העם הפלסטיני", המשיך הלורד פאניק.

"די ברור מה-7 באוקטובר וממה שאמרו בחמאס מאז שאם היכולת שלהם לפגוע בישראל לא תוסר, יהיה עוד 7 באוקטובר", המשיך הלורד פאניק, שחברים שלו ושל רעייתו איבדו בני משפחה בטבח ב-7 באוקטובר. "ישראל צריכה למנוע את זה וכל מדינה במצבה הייתה עושה אותו דבר. אני ואחרים מוטרדים מאוד מכך שהממשלה מאבדת מיקוד בסוגיות המרכזיות הללו".

דיוויד קמרון (צילום: רויטרס)
דיוויד קמרון (צילום: רויטרס)
הרמטכ"ל בבית החולים שיפא בעזה (צילום :דובר צה"ל)

הלורד וולפסון התריס, כי: "המחשבה שתהיה הפסקת אש עם חמאס ואז אפשר יהיה לעבור לשיחות שיובילו לפתרון שתי המדינות זו פנטזיה". "חמאס רוצים פתרון של מדינה אחת, תיאוקרטית ונקייה מיהודים", אמר לטלגרף. "אני מקווה שבמשרד החוץ יבינו שלא מדובר במצב שבו יש לך או מלחמה נגד חמאס עד שחמאס מובסים או שיש תהליך שלום שמוביל לפתרון שתי המדינות. תנאי מקדים הכרחי לפתרון שתי המדינות שהוא שחמאס יובסו".