דבריו השנויים במחלוקת של חבר הקונגרס האמריקאי טים וולברג מסעירים את הרשתות החברתיות. בתיעוד, שחורך את האינטרנט, הפוליטיקאי הרפובליקני נשמע מבקר את מתן הסיוע ההומניטרי לעזה, מאשים את איראן, סין, רוסיה וצפון קוריאה בשיתוף פעולה עם חמאס וטוען כי הטיפול ברצועה צריך להיות "כמו בהירושימה ונגסאקי".

בצל המחאה נגד הממשלה: עימותים בין חרדים ל"אחים לנשק" במאה שערים

הקטע הוויראלי מתחיל עם שאלה שהופנתה לחבר הקונגרס: "למה אנחנו מבזבזים את הכסף שלנו על בניית נמל עבורם?". וולברג נשמע משיב: "בגלל הטענה של ג'ו ביידן - 'אנחנו צריכים להכניס סיוע הומניטרי לעזה'", ואז הוסיף "אני לא חושב שאנחנו צריכים". הוא גם טען כי איראן ורוסיה מסייעות לחמאס בלחימה ו"כנראה גם צפון קוראיה וסין שם".

"אנחנו לא צריכים לבזבז אגורה על הסיוע ההומניטרי", המשיך וולברג ואז אמר את המשפט שמזכיר את דבריו של שר המורשת שלנו עמיחי אליהו בתחילת נובמבר: "זה צריך להיות כמו הירושימה ונגסאקי, לסיים עם זה מהר". עם פרסום התיעוד ברשתות החברתיות, חבר הקונגרס צייץ כי דבריו הוצאו מהקשרם והשימוש ב"הירושימה ונגסאקי" נעשה באופן מטאפורי, אך הנזק כבר נעשה והוא חטף גל של ביקורות, בעיקר מהצד הדמוקרטי של המפה הפוליטית בארה"ב.