נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, צפוי לספוג מכה קשה בבחירות המקומיות שנערכו היום (ראשון) ברחבי המדינה כאשר תוצאות חלקיות מראות כי האופוזיציה עומדת לשמור על השליטה בשתי הערים המרכזיות - אנקרה ואיסטנבול.

מהומות בירושלים: הוצתו מדורות בדרך בגין, הופעלה מכת"זית
"להתעלות לגודל השעה": גנץ פנה ליו"ר הכנסת - "בטל את הפגרה"

אחרי ספירת 60 אחוז מהקלפיות בבחירות באיסטנבול, ראש העיר, אקרם אימאמאולו ממפלגת העם הרפובליקנית, עומד על לפחות 50 אחוז מהקולות ונמצא בדרך לכהונה שנייה ברציפות. מוראט קורום, מועמד מפלגת הצדק והפיתוח השלטת ולשעבר השר לאיכות הסביבה, מקבל 41 אחוז. "בהתאם למידע שברשותנו, אני יכול לומר שהאמון של האזרחים שלנו והאמונה של האזרחים שלנו השתלמו עבורנו", הכריז אימאמאולו.

אם אכן התוצאות הסופיות יביאו לניצחונו של אימאמאולו, זו תהיה מכה קשה עבור ארדואן שקיווה להשיב למפלגתו את השליטה בעיר הגדולה בטורקיה, שגם הוא עמד בראשה בין 1994 ל-1998. אימאמאולו, שנחשב לפוליטיקאי פופולרי ולאחד האיומים הפוליטיים הגדולים ביותר על ארדואן, ויתר על הנהגת האופוזיציה בבחירות לנשיאות בשנה שעברה לטובתו של כמאל קילצ'רדאולו והנשיא האסלאמי הוותיק הצליח להיבחר לכהונה נוספת.

עם זאת, הניצחון המסתמן יבסס את מעמדו של אימאמאולו לקראת הבחירות לנשיאות ב-2028, בהן ארדואן לא אמור להשתתף, אלא אם נאמניו ישנו את החוקה. "הוא יכול לזכות בקולות של קבוצות שונות", הסביר הפרשן ברק אסן מאוניברסיטת סבנצ'י. "יש לו פוטנציאל להגיע למצביעים שמרנים, שמאלנים, כורדיים ואפילו תומכי ארדואן".

גם בבירה אנקרה, מסתמן ניצחון לראש העיר המכהן, מנסור יבאש ממפלגת העם הרפובליקנית, שמוביל עם יותר מ-58 אחוז אחרי ספירת קרוב לשלושים אחוז מהקלפיות, בעוד שטורגוט אלטינוק ממפלגת הצדק והפיתוח מגיע ל-34 אחוז.

התוצאות הצביעו על קרב צמוד בין שתי המפלגות גם ברמה הארצית. אחרי ספירת 35 אחוז מהקלפיות, הגיעה מפלגת האופוזיציה ליותר מ-38 אחוזי תמיכה, בעוד שמפלגת השלטון של הנשיא ארדואן הגיעה ל-37 אחוז.