מלחמת חרבות ברזל: על פי דיווחים אמריקאיים, ארה"ב שוקלת מכירת מטוסי קרב חדשים, טילים וערכות הנחיה לישראל. חלק מהנשק עשוי לקחת שנים עד שיגיע לישראל, אך המהלך מגיע כאשר הממשל האמריקאי עומד בפני לחץ להתנות העברת נשק.

"למה אזרחי ישראל?": החזרה שנתניהו לא רצה שתראו, כספית לא נותר אדיש | צפו
החיסול המשמעותי מאז קאסם סולימאני: כל מה שאפשר לספר על התקיפה החריגה

ממשל ביידן שוקל למכור לישראל עד 50 מטוסי קרב חדשים מדגם F-15,  טילי אוויר-אוויר מתקדמים, ומספר ערכות תחמושת. לטענת הדיווחים, יעברו שנים עד שהנשק יגיע לישראל - הממשל כבר הודיע באופן לא רשמי לוועדות הקונגרס הרלוונטיות - שלב שמרמז בדרך כלל שהממשל מוכן להתקדם הלאה. דובר משרד החוץ אמר שהמחלקה לא מגיבה על מכירות עתידיות אפשריות.

החדשות המדוברות מגיעות כאשר מבקרים בממשלת ארה"ב ומחוצה לה אומרים שלנשיא ג'ו ביידן יש אחריות להגביל את מכירת הנשק לישראל ככל שמספר ההרוגים עולה בעזה. אפילו חברי מפלגתו של ביידן מתחו לאחרונה ביקורת קשה על פעולות צה"ל.

פיצוץ בדמשק. קרדיט: רשתות ערביות (צילום :רשתות ערביות)

הסנאטור כריס ואן הולן אמר שיש לשקול חסימת מכירות של נשק התקפי, משהו שבידן לא רצה לעשות. ג'וש פול, שהתפטר ממשרד החוץ במחאה על המשך הסיוע של אמריקה לישראל, אמר כי השלמת העסקה תהיה "הוכחה נוספת" לכך שהממשל אינו מוכן לנקוט ביד קשה עם נתניהו.

"אני חושב שלמרות כל הדיבורים של הנשיא על רצון לרסן את פעילותה של ישראל ברפיח, זו עדות מתמשכת לכך שבפועל, הממשל ממשיך לנוע בהעברות עבור ישראל, ללא קשר למצב בשטח בעזה ולהקשר המדיני בארה"ב," אמר פול.

הטקסט תורגם באמצעות ביירון - חברת תרגום וכתיבה