משטרת בולגריה חשפה היום (חמישי) מאגר נשק שקשור לארבעה חשודים באנשי חמאס שנעצרו בגרמניה ובהולנד בדצמבר. שלושה אנשי חמאס נעצרו בגרמניה ואחד בהולנד ב-14 בדצמבר בחשד שעשו הכנות למתקפה נגד מטרות יהודיות באירופה.

ראש המוסד לשעבר: זו הסיבה שלא מחסלים את בכירי חמאס בחו"ל

התובעים הגרמניים אמרו אז כי ארבעת המחבלים צברו נשק בשביל מתקפות טרור פוטנציאליות נגד מוסדות יהודיים באירופה. העיתון הגרמני דר שפיגל דיווח אתמול כי המשטרה מצאה תמונות של אקדחים ותחמושת בטלפון נייד השייך לאחד מהם, מה שהוביל את החוקרים למאגר כלי נשק שנקבר מתחת לעץ בדרום בולגריה.

התובעים הגרמניים בדצמבר אמרו כי ארבעת החשודים - אחד מצרי, שני לבנוני ואזרח הולנדי - הם "ותיקים בחמאס". "כלי הנשק היו אמורים להילקח לברלין ולהישמר במצב של מוכנות לנוכח התקפות טרור פוטנציאליות נגד מוסדות יהודיים באירופה", אמרו. על פי החשד, חברי הקבוצה "יצאו מברלין מספר פעמים כדי לחפש נשק". 

כזכור, בחודש ינואר השב"כ והמוסד חשפו כי חמאס פועל לקידום פיגועים במזרח התיכון, אפריקה ואירופה. ב- 14 בדצמבר 2023 הודיעו רשויות הביטחון והאכיפה בדנמרק ובגרמניה על מעצר נרחב של חשודים באירופה אשר מאז מתנהל מולם הליך משפטי. במאמץ מודיעיני מתמשך נחשף מידע רב המוכיח כיצד פועל ארגון הטרור חמאס להרחיב את פעילותו האלימה לחו"ל במטרה לפגוע בחפים מפשע ברחבי העולם.

על פי הודעת המשרד, חמאס שואב השראה מפעילות הטרור של המשטר האיראני, וכמוהו שואף לפגוע ביעדים ישראלים, יהודים ומערביים בכל מחיר.