מספר ימים לאחר החיסול הדרמטי בסוריה, שבו חוסל בכיר משמרות המהפכה ומספר אנשים נוספים, בתקשורת הערבית ממשיכים לעסוק בתגובה האפשרית נגד ישראל, לה יוחסה התקיפה. "במהלך הימים האחרונים, איראן אישרה באמצעות מפקדיה כי התגובה להפצצה הישראלית על הקונסוליה בדמשק, תהיה כואבת", נכתב. 

בוגי יעלון נגד גנץ ואיזנקוט: "הישרדות המשיחיים - גם 'בזכותכם'"
נפלו במהלך היתקלות עם מחבלים בחאן יונס: קצין ושלושה לוחמים נהרגו ברצועה

רשת אל-ערביה, הממוקמת בדובאי, הזכירה דיווח שעלה בתקשורת האמריקאית לפיו גורמים אמריקאים סבורים שהתגובה האפשרית תתרחש עד לסוף הרמדאן, במהלך הימים הקרובים. אתמול, רמטכ"ל איראן תקף את האמריקאים, ואמר כי "מדובר במעשה מטורף, ארה"ב שותפה לפשע הזה". 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

זירת הפיצוץ ליד שגרירות איראן בדמשק (צילום :רשתות ערביות)

עוד הוסיף כי "פעולת התגמול תתבצע בזמן המתאים, תוך תכנון ופגיעה מרבית באויב, מה שיגרום לו להצטער על פעולתו. אנחנו אלה שקובעים את הזמן והתכנית של המבצע". 

כמו כן, במהלך סוף השבוע האחרון, גורמים אמריקאים מסרו לרשת CBS כי תרחיש אחד שעולה הוא תקיפה בהיקף חסר תקדים של כטב"מים "מתאבדים" וטילי שיוט, וכן עולה חשש כי טהראן תבקש להגיב לישראל באותו מטבע – ולתקוף אתרים דיפלומטיים ישראלים. 

בדיווח אמריקאי, שני פקידים איראנים שביקשו לא להיחשף בשמו כיוון שאינם מורשים לדבר בפומבי אמרו כי איראן העמידה את כל כוחותיה המזוינים בכוננות מלאה וכי התקבלה החלטה כי על איראן להגיב ישירות למתקפה בדמשק כדי ליצור הרתעה.