בכיר במשטר האיראני, מוחמד בקיר כליבאף, טוען כי "שגרירויות ישראל ברחבי העולם אינן בטוחות יותר". עוד הוסיף ואמר כי "עידן הבריונות והתוקפנות הציונית בתמיכת ארצות הברית, חלף והסתיים". 

"כל פשע שמבצע הישות הציונית מחליש אותה ומגביר את הנחישות שלנו להתנגד לה. הישות הציונית הוכיחה בתוקפנותה שלה נגד הקונסוליה האיראנית בדמשק, כי לפשעיה אין גבולות והיא מוכנה להפר את כל החוקים הבינלאומיים. הפשע האחרון שביצעה הישות הציונית חושף את סופה", כך לדבריו. 

טהרן טוענת: אלו הטילים החדשים שמגיעים לישראל (צילום: רשתות ערביות)
טהרן טוענת: אלו הטילים החדשים שמגיעים לישראל (צילום: רשתות ערביות)

זירת החיסול בדמשק (צילום: REUTERS/Firas Makdesi)
זירת החיסול בדמשק (צילום: REUTERS/Firas Makdesi)

כזכור, שבוע שעבר דווח כי מוחמד רזא זאהדי, מבכירי כוח קודס של משמרות המהפכה, נהרג בתקיפה חריגה שיוחסה לישראל נגד מרכז דיפלומטי איראני שממוקם בדמשק. מהדווי שימש כמפקד הכוחות האיראניים בסוריה ובלבנון, והוא הגורם האיראני הוותיק והבכיר ביותר שמחוסל בכוח קודס מאז קאסם סולימאני.

זאהדי היה דמות ותיקה ומרכזית במשמרות המהפכה, שירת בתפקידים רבים ופיקד על חיל האוויר ועל הכוחות היבשתיים של הארגון. בתפקידו האחרון, ניהל זאהדי את פעילות כוח קודס בסוריה ובלבנון, שם היה אחראי בין היתר על הכוונת טרור נגד ישראל ועל משלוחי נשק למיליציות הפרו-איראניות באזור. מותו של זאהדי הוא מכה קשה למשטר האיראני, והוא צפוי להוביל להסלמה במתיחות בין ישראל לאיראן.