ברקע המתיחות מול איראן לאחר מספר חיסולים המשויכים לישראל, ובראשם החיסול בקונסוליה האיראנית בדמשק, מתראיין הערב (ראשון) מנהל המרכז למחקרים אסטרטגיים איראניים-ערבים, מוסדה פור, ברשת אל חדאת' הסעודית, ואומר: "צורת התגובה האיראנית לפגיעה בקונסוליה בדמשק תפתיע את התקשורת בישראל, ארה"ב להוטה אחר איראן ונותנת לנו הצעות מפתות ומתחננת לחזבאללה. ארה"ב לא מסוגלת לעשות דבר".

"עימותים אלימים": העולם הערבי חוגג על אירוע הדריסה בהפגנה בת"א

"הנקמה של איראן מגיעה": בעולם הערבי מצפים לתגובה נגד ישראל

הוא סיפר שהוא סבור כי "התגובה האיראנית תפתיע את התקשורת הישראלית. כל זרועות התקשורת שמדברים כיום בדרך שמתעלמת מהזכויות של הפלסטינים, ממעשי הטבח שנעשו בפלסטין ומאופי ואמת היחסים בין איראן למדינות ההתנגדות. למעשה אין פרויקט איראני, זורואסטרי ופרסי אלא יש סוגיה פלסטינית ואיראן מתייצבת לצד הזכות הפלסטינית ונלחמת. אני סבור שהתגובה האיראנית תפתיע והראשון שיופתע הוא האורח היקר שניסה לשחק".

היערכות כוחות צה''ל בצפון  (צילום: דובר צה''ל)
היערכות כוחות צה''ל בצפון (צילום: דובר צה''ל)

הוא המשיך לחשוף כי "איראן החליטה ויש החלטה גמורה באיראן שתהיה תגובה מתוך איראן שמה שניתן לחשוף הוא שהיה תיעשה באמצעות כטב"מים וטילים, ייתכן טילי שיוט, שיכוונו כנגד אתרים ישראליים חיוניים מאוד, צבאיים ויסבו אבדות בקרב קציניה, כי אין בהרג מספר גדול ככל שיהיה של חיילים ישראלים על מנת לפצות על היקף הקורבנות שלנו ולפצות על 32 אלף קורבנות".

הוא הוסיף ואיים: "הישראלים צריכים לשלם היום את המחיר הזה. צריכים למות יותר מ-32 אלף גברים מביניהם על מנת לפצות על בנינו ואנשינו, לרבות ילדי ונשות עזה. זה גורלם. אם הם רוצים להמשיך בקנאות וביהירות שלהם ארה"ב לא תציל אותם בשום אופן שכן כיום ארה"ב להוטה אחר איראן ונותנת לנו הצעות מפתות ומתחננת לחזבאללה. ארה"ב לא מסוגלת לעשות דבר".

הטקסט תורגם באמצעות ביירון - חברת תרגום וכתיבה