רק אחד מכל ארבעה מוסלמים בבריטניה מאמין כי חמאס ביצע רצח ואונס ב-7 באוקטובר, כך עולה מסקר חדש של HJS שנערך לציון חצי שנה למלחמה והתפרסם היום (ראשון) בטלגרף הבריטי. הסקר, שהוא הגדול מסוגו שבוצע מאז החלה המלחמה , שאל מגוון שאלות בקרב מוסלמים בריטים וגם בקרב הציבור הרחב.

הכישלון הדיפלומטי הישראלי במלחמה מעמיד בסכנה את יהודי העולם | חיים איסרוביץ'
בגלל איראן והמלחמה בעזה: האיום לפיגועי טרור באירופה מזנק | כל הפרטים

הסקר מצא שקצת יותר ממחצית (52 אחוזים) מהמוסלמים הבריטיים רוצים להפוך ללא חוקי להציג תמונה של הנביא מוחמד, בהשוואה ל-16 אחוז בלבד מהציבור. שליש מהמוסלמים הבריטים (32 אחוזים) רוצים לראות את חוקי השריעה מיושמים בבריטניה לעומת תשעה אחוזים מהציבור. 46 אחוזים מהמוסלמים טענו כי ליהודים יש יותר מדי כח על מדיניות הממשל הבריטי, זאת לעומת 16 אחוזים באוכלוסייה כולה. 41 אחוזים מהמוסלמים טענו כי ליהודים יש יותר מדי כח בתעשיית התקשורת ו-39 אחוזים אמרו כי ליהודים יש יותר מדי כח על המערכת הכלכלית של בריטניה.

במענה לשאלה אם חמאס ביצע רצח ואונס בטבח ה-7 באוקטובר, רק 24 אחוזים מהמוסלמים אישרו את המידע לעומת 62 אחוזים מהציבור הכללי בבריטניה. 39% נוספים מהמוסלמים הבריטיים אמרו שחמאס לא ביצע זוועות, ו-37% אמרו שהם לא יודעים.

הפגנה ''פרו-פלסטינית'' בלונדון (צילום:  REUTERS/Hollie Adams)
הפגנה ''פרו-פלסטינית'' בלונדון (צילום: REUTERS/Hollie Adams)

אלן מנדוזה, מנכ"ל חברת הסקרים, אמר כי הממצאים מראים "כישלון של מדיניות נגד הקיצוניות לאורך השנים". הוא הוסיף כי "מה שכנראה השתבש הוא חוסר הנכונות להתמודד עם סוג זה של קיצוניות מחשש שתתויג כאיסלמופובי או גזעני. יש חוסר רצון לקרוא לזה באותו אופן שאנשים מאוד שמחים לקרוא לקיצוניות בימין הקיצוני. הממשלה צריכה למצוא דרך לתמוך ולחזק את קולם של מוסלמים מתונים ולהזיז את הנרטיב הקיצוני לשוליים".

דובר הממשלה הבריטית מסר כי "הגדרנו לאחרונה שורה של צעדים שיקדמו לכידות חברתית ונגד שנאה דתית. התוכנית שלנו תתמודד עם הפילוג בקהילות שלנו ותבטיח שאנחנו מגנים על החירויות הדמוקרטיות שלנו ברחבי המדינה".