איראן נערכת להסלמה גרעינית? מומחה איראני לפיזיקה גרעינית, שפגש בשנה שעברה את המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, אמר היום (שני) בריאיון לטלוויזיה הממלכתית כי "חמינאי עשוי לשנות כבר מחר את התוכנית הגרעינית של איראן", הוא הוסיף: "בשלב הזה, עם יכולת הייצור הגרעינית יהיה פשוט יותר לפתח את התוכנית מאשר לעצור אותה".

התמנון האיראני מוכן לפעולה: כך צפויה להראות התגובה וזה התאריך המסתמן
איראן סגרה עסקה עם ארה"ב? זה התנאי שלה לא לנקום בישראל

בתוך כך, אינדיקציות נוספות מדאיגות רומזות על הלך הרוח בטהראן: חיל האוויר האיראני העלה כוננות בקרב יחידות ההגנה האווירית. במקביל, הוטל עוצר טיסות בחלקים במדינה – ככל הנראה לצורכי תרגיל צבאי או ניסוי בנשק חדשני.

החיסול שיצית את האזור? מחמד רזא זאהדי (צילום: רשתות ערביות)
החיסול שיצית את האזור? מחמד רזא זאהדי (צילום: רשתות ערביות)

רשת CNN דיווחה הבוקר כי גורמי מודיעין אמריקאים מסרו שאיראן תשתמש במיליציות הפרו-איראניות לצורך התקיפה נגד ישראל ולא תעשה זאת ישירות. אתמול אמר גורם ביטחוני מערבי לאתר החדשות הסעודי "אילף", כי אם איראן תבחר להפציץ יעדים ישראליים בתגובה על התקיפה בדמשק, ישראל לא תישאר חייבת ותתקוף מטרות בעומק איראן. הגורם הוסיף כי בימים האחרונים חיל האוויר הישראלי עורך אימונים חשאיים נרחבים, זאת על מנת להיערך לכל תרחיש עתידי, כולל ביצוע תמרונים ופגיעה באתרים איראניים רגישים כגון מתקני פרויקט הגרעין. 

כזכור, לפני כשבוע בוצעה התקפה אווירית על מבנה השגרירות האיראנית בדמשק. בפעולה שיוחסה לישראל חוסלו שבעה קצינים איראניים, ביניהם מוחמד רזא זאהדי, המזוהה כאחד המפקדים הנועזים והבכירים ביותר במשמרות המהפכה. בכירים איראנים הודיעו בתגובה כי יגיבו בעוצמה לחיסול הבכיר בכוח קודס בסוריה. על פי הפרסומים, איראן מתכננת לפגוע בעשרות מטרות רגישות בישראל באמצעות טילים בליסטיים וכטב"מים מתאבדים.