צביקה יחזקאלי, ראש הדסק לענייני ערבים של 'חדשות 13', שוחח הבוקר (רביעי) עם אראל סג"ל ויוסי יהושע ב-103FM, והתייחס לתופעת התרחבות האסלאם במדינות אירופה ובארצות הברית.

במקום להגיב ב-7/10: צבי יחזקאלי מסביר - זה תרגיל ההונאה שהיינו צריכים לעשות לחמאס

"הייתי במאלמו כמה שבועות, נכנסתי פנימה לאזור המוסלמי, ומה שהבאתי שם - יש את זה באינטרנט, זה סדרות שפשוט כתבו היטב היטב את מה שיש באירופה. אז היו 30 אחוזי מהגרים ערבים במאלמו, היום זה 45 אחוזים. ישיבות העירייה מתנהלות עם מתורגמנים. ברור שאם יסתובב שם עיתונאי ישראלי לקראת האירוויזיון יבואו עליו, זה מתווסף לכל הסיפור שיש באירופה בכלל מאז המלחמה - יש נראות מאוד חזקה לאסלאם. האסלאם הרים ראש בחג הזה, ואני קושר את זה לעזה. זה לא רק מול חמאס, זה מול נציגיו של העולם האסלאמי, יותר מבעולם המערבי מאשר בעולם הערבי. אם אני מדבר אתכם על הנראות של החג הזה בלונדון, פריז, גרמניה וגם ארה"ב, אתמול ראיתי קטע בעיר בארה"ב ששם צועקים 'מוות לאמריקה', ברוח כל מה שקורה", פתח יחזקאלי את דבריו.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כשנשאל האם אפשר להציל את אירופה, השיב: "קודם כל, אם מישהו היה שומע אותנו באירופה היה אומר 'הכול בסדר', זה שהם חוגגים ונותנים מכות על החזה ברחובות גרמניה, אם הם מצייתים לחוק ובאחוזי ילודה פי חמישה מהאוכלוסייה האירופית אתה לא יכול לעשות כלום. האסלאם באירופה ובארה"ב עוד לא עבר לשלב הג'יהאד. האירופאים נותנים, השוודים נותנים מקצבאות הרווחה, גם תרבותית ודתית, אז בעצם זה כבר סיפור שהולך בכיוון אחד, הוא כבר אבוד לאירופאים. האירופאים הם אנשים שהוציאו את הדת מהמדינה שלהם, והם רואים דת עכשיו שהם חייבים לכבד. הם נותנים להם ברמדאן הזה להתפלל בכנסיות, מה יעשו האירופים? אין להם כלים להתמודד. לאט לאט אירופה תצבע בירוק לפי הדגלים הדמוגרפיים, המדינות הנורדיות יהיו הראשונות.

"מה שקרה באירופה לפני 15 שנה, זה בדיוק התהליך שקורה כרגע בארה"ב. ביידן כרגע, כולל הנאום שלו ששודר הלילה, אתם לא מאמינים כמה אתרים תומכי חמאס ובלוגרים מהללים את ארה"ב על המעבר שלה מהצד של ישראל לצד שלהם, הוא לא הזכיר את החטופים. האסלאם רואה את עצמו ככזה שרוצה להשתלט על העולם".

לבסוף התייחס יחזקאלי גם לנקמה הצפויה של איראן על החיסול בדמשק: "אני לא חושב שזה יהיה משהו אימפולסיבי ששובר כללים לרמה שישראל תצטרך להיכנס לעוד מערכה ועוד חזית. תגובה כואבת, השאלה אם היא תשבור את הכללים". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm