שתי הצעות חוק דו מפלגתיות למאבק באנטישמיות בארצות הברית הוגשו הלילה (חמישי) בבית הנבחרים ובסנאט לנוכח העלייה החדה בתקריות האנטישמיות מאז מתקפת הטרור בשבעה באוקטובר. ההצעות המקבילות כוללת מינוי ראשון של מתאם לאומי למאבק באנטישמיות בבית הלבן שישמש יועץ בכיר עבור הנשיא, יתאם את המאמצים הפדרליים ויעמוד בראש כוח משימה משותף שיתאם את היישום של אסטרטגיה למאבק באנטישמיות.

במסמך שיסכם את המלחמה, אחד הסעיפים הבולטים יהיה האנטישמיות | דעה
"עמדו בתור כדי לתמוך ברצח עם": כתובות גרפיטי רוססו בכניסה לבית קפה ישראלי

כמו כן, הבולשת, המשרד להגנת המולדת והמרכז הלאומי למאבק בטרור יידרשו לפרסם דוח הערכה שנתי על קיצוניות אנטישמית אלימה, משרד החינוך ימנה גורם רשמי בכיר שישמש יועץ על המאמצים לטיפול בתופעות של אפליה אנטישמיות במוסדות ההשכלה הגבוהה. ההצעות גם יעגנו את חודש המורשת היהודית-אמריקאית בחודש מאי בחוק הפדרלי.

"לאנטישמיות אין מקום במדינה שלנו", הצהיר חבר הקונגרס הרפובליקני, בריאן פיצפטריק, שהגיש את ההצעה בבית הנבחרים יחד עם עמיתיו, רנדי וובר וכריס סמית הרפובליקנים וקאתי מנינג הדמוקרטית. "אני גאה להצטרף למאמץ הדו מפלגתי בשני בתי המחוקקים כדי להבטיח שהממשל הפדרלי שלנו עושה כל שהוא יכול כדי להגן על הקהילות היהודיות שלנו".

"אנטישמיות זינקה באופן דרמטי בארה"ב בשנים האחרונות, והרקיעה שחקים בחודשים שמאז מתקפת הטרור המחרידה של ה-7 באוקטובר", אמרה הסנאטורית הדמוקרטית, ג'קי רוזן, שהגישה את ההצעה בסנאט עם עמיתה הרפובליקני, ג'יימס לנקפורד. "הצעת החוק תייסד מתאם לאומי למאבק באנטישמיות בפעם הראשונה אי פעם, ותנקוט בצעדים נדרשים ברחבי הממשל הפדרלי כדי להילחם בשנאה אנטישמית, בבריונות ובאלימות אנטישמית בארצות הברית".