מרקו רוביו, מי שמשמש כיום כסנאטור רפובליקני, התייחס היום (חמישי) לאיום מצד איראן כלפי ישראל, לאחר חיסול בכיר משמרות המהפכה בסוריה. "איראן רוצה לפתוח במתקפה בקנה מידה גדול מהשטח שלה", ציין. 

במקום להסתכן בבתים ממולכדים: זאת מלכודת המוות שמכין צה"ל לחמאס
חיסול בניו של הנייה יפגע בעסקת החטופים? "יוצר תסבוכת בשיח עם חמאס"

הוא טען כי "ישראל תגיב באופן מידי במתקפת נגד חמורה עוד יותר בתוך איראן". כמו כן, הוא אף הוסיף: "מה שיקרה לאחר מכן יהיה הרגע המסוכן ביותר במזרח התיכון מאז שנת 1973". אז כאמור, אירעה מלחמת יום כיפור בין ישראל לצבאות ערב. 

כזכור, אתמול דיווחה רשת בלומברג האמריקאית כי לפי מידע מודיעני בוושינגטון יש חשש ממתקפת טילים על ישראל בטווח הזמן המיידי. על פי הדיווח, ארה"ב ובעלות בריתה מאמינות שבמתקפה, שתכלול גם כלי טיס בלתי מאוישים, ייקחו חלק שלוחותיה של טהרן באזור, והיא תהיה כנגד מטרות צבאיות. כמו כן, ייתכן כי התקיפה לא תתחיל בהכרח בצפון הארץ.

תיעוד זירת החיסול בסוריה (צילום :רשתות ערביות)

בתוך כך, מקור אמריקאי שוחח עם רשת אל-ג'זירה הקטארית ושלח מסר לאיראן: "לא פוסלים פעולת תגמול משותפת עם ישראל". על פי הדיווח בערוץ, ארה"ב תסייע לישראל אם זו תהיה נתונה למתקפה מצד איראן ושלוחותיה. לדברי המקור, "ארה"ב תסייע לישראל ביירוט טילים וכלי טיס בלתי מאוישים, אם אלו ישוגרו אליה".

קודם לכן, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שלח אתמול מסר נוסף לטהרן והצהיר כי "כמו שאמרתי לנתניהו - המחויבות שלנו לביטחון ישראל אל מול האיומים האלה מצד איראן והשלוחות שלה באזור הינה מחויבות ברזל". גם שר הביטחון, יואב גלנט, שלח היום מסר לאיראן והבהיר כי "מי שיתקוף אותנו - נדע לתקוף אותו בשטחו".