במהלך דיון שהתקיים אתמול (רביעי) בפרלמנט הצרפתי, תקף ראש ממשלת צרפת, גבריאל אטאל, את נציגי מפלגת השמאל הקיצונית La France insoumise. בהתייחסות לשאלתם האם יתמוך בהפסקת ייצוא נשק מצרפת לישראל, השיב אטאל כי לפי השאלה "אפשר לרגע לחשוב שהרעיון להילחם בעזה צץ פתאום בוקר אחד בישראל".

סטודנטים הוזמנו לארוחה בבית המרצה היהודי - ופוצצו אותה | צפו

גורמים בממשל ביידן מזהירים: "חמאס לא יכול לעמוד בדרישות העסקה"

"אתם אף פעם לא מתייחסים לקורבנות הפיגוע הברברי של חמאס. אתם לא מדברים על החטופים שעדיין מוחזקים בעזה, מתוכם שלושה צרפתים", הוסיף ראש ממשלת צרפת וקיבל על כך מחיאות כפיים סוערות מעשרות חברי הפרלמנט.

240 שלטים עם שמות החטופים על ידי חמאס מול מגדל אייפל בפריז (צילום: יפה עירון קוץ)
240 שלטים עם שמות החטופים על ידי חמאס מול מגדל אייפל בפריז (צילום: יפה עירון קוץ)

"הייצוא שלנו לישראל מוגבל מאוד", אמר אטאל במענה לשאלת ייצוא הנשק הצרפתי, "בשנת 2022 הוא עמד על 0.2% - 15 מיליון אירו". הוא הוסיף כי: "גם שר ההגנה אמר שהייצוא הוא בעצם של רכיבים שמשרתים את מערכת ההגנה הישראלית - כיפת ברזל, כדי להגן על אדמתה, זו המציאות".

בתום הדברים תקף אטאל בשנית את נציג מפלגת השמאל הקיצונית והבהיר: "צרפת היא המדינה האירופית שלקחה הכי הרבה יוזמות באו"ם ובדיאלוג עם ישראל ועם כל המדינות באזור, וזה אומר שאתה לא מסוגל לראות את המציאות מלבד האידאולוגיה שלך". כזכור, בחודש ינואר האחרון, מונה גבריאל אטאל (34), צרפתי ממוצא יהודי, לראש ממשלת צרפת ובכך הפך לאדם הצעיר ביותר וההומו המוצהר הראשון שכיהן בתפקיד.